آفتاب

دزدگير خودرو ساخته مخترع شيرازي به توليد انبوه رسيد

دزدگير خودرو ساخته مخترع شيرازي به توليد انبوه رسيد

شيراز- ايرنا- مخترع شيرازي موفق به طراحي و توليد انبوه سيستم دزدگير خودرو ساخته خود شد كه قيمت اين دزدگير كمتر از يك دهم نمونه هاي مشابه خارجي است.

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا از روابط عمومي بنياد نخبگان فارس، اين دزدگير ساخته مسعود تمدن از مخترعان شيرازي تحت حمايت بنياد ملي نخبگان است كه پيش از اين حدود 20 اختراع در حوزه هاي مختلف داشته و موفق به توليد انبوه تعدادي از آنها شده است.
وي كه موسس شركت دانش بنيان «تمدن الكترونيك پارس» يكي از شركت هاي برتر دانش بنيان استان فارس است در مورد اين محصول گفت: در صورت نصب اين دزدگير، خودرو فقط به وسيله كارت مخصوص روشن مي شود و سرقت خودرو حتي با سوييچ همان خودرو هم امكان ندارد.
تمدن اظهار كرد: اين سيستم طوري طراحي شده است كه تنها كارت هاي كددار خود را مي شناسد و نرم افزارهايي طراحي شده اند كه اين كدها قابل هك كردن نيستند.
اين مخترع تحت حمايت بنياد ملي نخبگان اضافه كرد: قيمت تمام شده اين محصول كمتر از يك دهم سيستم هاي مشابه خارجي است و اين سيستم داراي مجوز بهره برداري از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاييديه اداره استاندارد است.
وي در ارتباط با انگيزه خود در مورد طراحي و ساخت اين محصول و مزاياي اين محصول نسبت به مدل هاي ديگر دزدگير هاي خودرو گفت: با توجه به آمار بالاي سرقت خودروها و همينطور امكان غير فعال كردن سيستم هاي ضد سرقت و دزدگير هاي فعلي توسط سارقان، اين طرح به ذهن من خطور كرد تا اين نقايص را برطرف كنم و توانستم اين سيستم را طراحي كنم.
اين مخترع شيرازي ادامه داد: با نصب اين سيستم بر روي خودرو، ديگر امكان سرقت خودرو در حالت روشن و خاموش وجود ندارد به اين شكل كه از يك كارت مخصوص استفاده مي شود كه وقتي اين كارت در جاي خود نباشد خودرو روشن نمي شود و اگر خودرو روشن باشد اگر كسي پشت فرمان بنشيند و قصد حركت داشته باشد خودرو خاموش شده، آژير مي كشد و ديگر روشن نخواهد شد.
تمدن اظهار كرد: از مزاياي اين اختراع امنيت بيشتر به دليل عدم امكان سرقت خودرو در حالت روشن است و بر خلاف دزدگيرهاي معمولي با قطع آن و يا دادن ولتاژ و فركانس بالا از كار نمي افتد.
وي ادامه داد: اين دزدگير قابليت نصب بر روي انواع خودروهاي سبك و سنگين را دارد و در حال حاضر با قيمت 650 هزار ريال يكي از ارزانترين و ايمن ترين سيستم هاي دزدگير خودرو در بازار است.
بر اساس اين گزارش، اين مخترع داراي مقام هاي متعدد در مسابقات و جشنواره هاي داخلي و بين المللي است كه از ميان آنها مي توان به كسب جايزه برترين اختراع سال 2012مسابقات جهاني آلمان، مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات كره جنوبي و مقام هاي متعدد در جشنواره هاي داخلي از جمله جشنواره نوآوري و شكوفايي خليج فارس، خوارزمي، جهادگران علم و فناوري و ايده هاي برتر اشاره كرد.
2027 / 1876
کد N1228821

وبگردی