آفتاب

چراغ سبز به سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام دولتی

چراغ سبز به سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام دولتی

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: ۱۴۰ بنگاه اعم از شرکت‌های سهامی یا دارایی دولت، در فهرست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی می‌توانند نسبت به خرید آنها اقدام‌کنند.

داوود خاني گفت: سازمان خصوصي‌سازي فهرستي از بنگاه‌هاي‌ دولتي براي واگذاري به سرمايه‌گذاران خارجي تهيه كرده است تا از اين طريق بتواند به توسعه زيرساخت‌ها و زيربناي اقتصاد ايران كمك كند. به‌طور قطع، هر قدر بخش خصوصي توانمند شود، اقتصاد ايران قدرتمند‌تر خواهد شد. وي گفت: سازمان خصوصي‌سازي از 1100شركت كه از سال 1380تا‌كنون در فهرست واگذاري‌ها بود، بيش از 50درصد را واگذار كرده است؛ اما تعدادي از شركت‌ها به‌دليل فراهم نبودن شرايط واگذاري و تعدادي نيز به‌علت صدور مصوبه انحلال يا تحصيل يا ورشكستگي، از فهرست واگذاري‌ها خارج شده‌اند.

خاني ادامه داد: از تعداد شركت‌هاي اشاره‌ شده، اكنون در حدود 140بنگاه اعم از شركت‌هاي سهامي يا دارايي دولت، در فهرست واگذاري سازمان خصوصي‌سازي قرار دارد كه سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي مي‌توانند نسبت به خريد آنها اقدام كنند. او افزود: هم‌اكنون سازمان خصوصي‌سازي در برنامه‌ريزي خود، هيچ تكليفي در جهت انتخاب نوع شركت‌ براي سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي تعيين نكرده است و هر سرمايه‌گذاري، بسته به نوع سليقه و تخصص و امكان مالي خود، مي‌تواند هر يك از شركت‌هاي حاضر در فهرست واگذاري‌ها را انتخاب كند. معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ گفت: البته برخي از شركت‌هاي دولتي موجود در فهرست واگذاري‌ها، مطابق با سليقه سرمايه‌گذار خارجي نيستند.

کد N1228457

وبگردی