آفتاب

معاون رئیس جمهوری و رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان دیداركردند

معاون رئیس جمهوری و رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان دیداركردند

بیروت - ایرنا – حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد علی شهیدی» معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و « سید هاشم صفی الدین» رئیس اجرائی شورای اجرائی حزب الله لبنان دیدار و در باره تحولات منطقه و اوضاع لبنان گفت وگو كردند.

به گزارش ایرنا، شهیدی و صفی الدین در این دیدار همچنین در باره پیامدهای سیاسی و اجتماعی جنگ تروریست های تكفیری بر همه منطقه از جمله لبنان گفت وگو كردند.
دراین دیدارهیات ایرانی همراه معاون رئیس جمهوری، « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مقامات حزب الله حضور داشتند.
براساس این گزارش، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منطقه بقاع در شرق لبنان و نزدیك مرزهای سوریه با تعدادی از والدین، همسران و فرزندان شهیدان لبنان دیدار و گفت‌وگو و با حضوربر مزار شهید « سید عباس موسوی» از موسسان حزب الله و رهبر پیشنین كه سال 1370 توسط صهیونیست ها به شهادت رسیده است، به وی ادای احترام كرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در دیداری صمیمی با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران لبنان در منطقه بقاع تصریح كرد: شهدای مدافع حرم برای حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) ایثار و جان‌فشانی كردند و راه مبارزه و فداكاری درمقابل تروریست‌های تكفیری را كه درصدد تضعیف دین عزیز اسلام هستند، برگزیدند.
معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: خانواده شهدای مدافع حرم فرزندانی تربیت كرده اند كه اوج ایثار و ازخودگذشتگی را به نمایش گذاشته اند و زحمات آنها نزد خداوند متعال مأجور خواهد بود و این عزیزان در ثواب شهیدان بزرگ شریك هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با خانواده شهید «سیدعدنان مرتضی» و خانواده های ده شهید دیگر در منزل این شهید در بعلبك دیدار و از صبر و فداكاری شهیدان و خانواده های آنان تجلیل كرد.
وی گفت: شهدای مقاومت اسلامی با دشمن اصلی اسلام و مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی مبارزه كردند و جهاد آنان پیروزی‌های بزرگی برای مقاومت و ملت لبنان به همراه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین با حضور در مزار شهید «سیدعباس موسوی» رهبر پیشین حزب الله در گلزار شهدای بعلبك ، با قرائت فاتحه به مقام والای شهدای مقاومت احترام و برای خانواده معظم شهدا صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت كرد.
خاورم ** 390** 1324
کد N1227888

وبگردی