آفتاب

پای آمریكایی ها به نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران باز شد/حضور دو غول نفتی روسی

پای آمریكایی ها به نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران باز شد/حضور دو غول نفتی روسی

تهران- ایرنا- اجرایی شدن برجام، استقبال شركت های معتبر بین المللی برای حضور در ایران را بیشتر كرده به گونه ای كه شركت های گازپروم و «لوك اویل» روسیه برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران شركت كرده و شركت های آمریكایی نیز به طور گسترده از طریق نمایندگی های اروپایی خود به ایران می آیند.

به گزارش ایرنا، موفقیت مذاكرات هسته ای و اجرایی شدن برجام، زمینه مشاركت شركت های بزرگ نفتی با ایران را فراهم كرده و شركت هایی كه در دوران تحریم، از حضور در ایران اجتناب می كردند، اینك مشتاقانه روانه تهران می شوند.
علاوه بر شركت های اروپایی و آمریكایی، حتی شركت های بزرگ روسی مانند گازپروم و لوك اویل نیز در زمان تحریم، فعالیت در ایران را متوقف كردند اما در هفته های اخیر دوباره گفت وگو با ایران را از سر گرفته اند.
گزارش ها حاكی از این است كه شركت هایی كه در سال های اخیر از حضور در ایران خودداری كرده و در نمایشگاه های نفت ایران نیز شركت نمی كردند، قصد دارند پس از سالها در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران كه برای نخستین بار در پساتحریم برگزار می شود، حضور یابند كه از جمله آنها می توان به زیمنس آلمان، لوك اویل و گازپروم روسیه اشاره كرد.
در بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران، كشورهای آلمان، اوكراین، چین، ایتالیا، امارات، ارمنستان، اتریش، بلژیك، فرانسه، هنگ كنگ، هند، مالزی، هلند، لهستان، كانادا، ونزوئلا، كره جنوبی، روسیه، اسپانیا، تركیه، انگلستان، آذربایجان، نروژ، برزیل، بلغارستان، رومانی، ژاپن، نیوزلند، تایوان، اندونزی، فنلاند، سوئیس، موناكو، استرالیا، سنگاپور، سوئد، پرتغال و آمریكا (از طریق نمایندگی های اروپایی) حضور می یابند.
از جمله شركت های معتبری كه برای نخستین بار در ایران حضور می یابند علاوه بر زیمنس، گازپروم و لوك اویل، می توان به شركت های اروپایی و آمریكایی «لینكولن الكتریك» (آمریكا)، «او.ام.وی» (اتریش) و سایپم (ایتالیا) اشاره كرد.

** حضور 634 شركت خارجی در نمایشگاه نفت ایران از 35 كشور جهان
بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران در شرایطی برگزار می شود كه جمهوری اسلامی ایران توانسته است فضای جهانی را با اتخاذ شیوه های دیپلماتیك به نفع كشور تغییر دهد و ضمن حضور فعال در عرصه همكاری های بین المللی، زمینه مشاركت و همكاری اقتصادی و صنعتی را بیش از پیش فراهم آورد.
در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت 634 شركت از 35 كشور جهان حضور دارند كه می تواند، زمینه را برای بازاریابی سازندگان ایرانی و انتقال فناوری های جدید به كشور فراهم كند.
بر اساس گزارش شركت ملی نفت، میزان حضور شركت های خارجی در این دوره از نمایشگاه نسبت به نمایشگاه پارسال، 31 درصد افزایش داشته است.
از اهداف مهم برپایی نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌توان به تلاش برای خودكفایی، توسعه توانمندی سازندگان ایران، بسترسازی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی، بهره‌گیری از فناوری ‌های روز دنیا، ایجاد شركت‌های پیمانكاری عمومی و برقراری تعامل و ارتباط با شركت های بین المللی برای كسب دانش فنی و تجربه آنها و همكاری سازنده اعلام شده است.
بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از 16 تا 19 اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
اقتصام**2022** 2023
کد N1227759

وبگردی