آفتاب

خارج شدن كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر ازليست واگذاري به بخش خصوصي

خارج شدن كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر ازليست واگذاري به بخش خصوصي

زاهدان -ايرنا- استاندارسيستان وبلوچستان دربازديد ازكارخانه بافت بلوچ گفت: اين واحد نساجي يكشنبه هفته گذشته درنشست هيات دولت ازليست واگذاري به بخش خصوصي خارج شد و همچنان تحت حمايت دولت است.

به گزارش ايرنا، علي اوسط هاشمي روز شنبه در جريان اين بازديد با اشاره به نقش محوري كارخانه بافت بلوچ بعنوان صنعت مادر درمنطقه اظهارداشت: با خارج شدن اين مجموعه از ليست واگذاري انتظار مي رود سرمايه داران منطقه براي حيات بخشيدن به اين مجموعه ورود پيدا كنند.
وي افزود: حفظ واحدهايي كه در منطقه براي ايجاد اشتغال نقش دارند، ضروري است.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: همجواري با كشور پاكستان كه در صنعت نساجي حرف و بازار دارد خود يك فرصت و نعمت است كه بايد از اين ظرفيت استفاده كنيم.
هاشمي اظهارداشت: ما نمي خواهيم سايه دولت براي هميشه حاكم باشد اگر كسي مايل به سرمايه گذاري است دولت فرصتي ايجاد كرده كه سرمايه داران منطقه مي توانند از اين ظرفيت و فرصت استفاده كنند.
استاندار سيستان و بلوچستان افزود: وجود زيرساخت هاي مجموعه بافت بلوچ و نيروي انساني توانمند و علاقه مند بكار و مديريت فعال در كنار نگاه دولت خود يك سرمايه است كه بايد كارآفرينان و سرمايه داران منطقه امروز انديشه و توان مالي خود را در اينجا جاري كنند.
كارخانجات فراگير بافت بلوچ ايرانشهر در سال 1355 به عنوان يكي از اهرم هاي اقتصادي و صنعتي منطقه در جنوب استان سيستان و بلوچستان راه اندازي شد و در زمان رونق حدود دو هزار و 400 نفر در آن مشغول بكار بودند.
به گزارش ايرنا استاندار سيستان و بلوچستان در سفر به ايرانشهر مركز ترك اعتياد اين شهرستان را كه در زميني به گستره 5/1 هكتار با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و 850 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني و ستاد مبارزه با مواد مخدر براي نگهداري و درمان معتادان متجاهر و كارتن خواب ساخته شده است، راه اندازي كرد.
7314/8006 / 6081/1352
کد N1227756

وبگردی