آفتاب

رئيس دپارتمان داوري نظر كارشناسان در مورد بازي نفت - پرسپوليس را رد كرد

رئيس دپارتمان داوري نظر كارشناسان در مورد بازي نفت - پرسپوليس را رد كرد

تهران - ايرنا - رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: در بازبيني فيلم ديدار حساس پرسپوليس و نفت تهران مشخص شد كه گل نخست نفت صحيح بوده و كارشناسان داوري به اشتباه، اين گل را آفسايد تشخيص داده اند.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رساني فدراسيون فوتبال، «مسعود عنايب» گفت: با بازبيني فيلم و حركت آهسته، مشخص شد كه گل به ثمر رسيده كاملا صحيح بوده و تيم داوري به درستي وظيفه خود را انجام داده است.
وي گفت:‌ بازي هاي هفته بيست و هشتم ليگ برتر بسيار حساس و تعيين كننده بودند و مانند هفته هاي پيشين، ما به بازبيني فيلم ها و بررسي گزارش ناظران داوري بازي ها پرداختيم.
عنايت همچنين در خصوص قضاوت ديدار حساس تيم هاي سايپا و استقلال تهران و شبهه اي كه در صحنه خطا روي بازيكن استقلال تهران رخ داد، گفت: تصميم داور در مورد اعلام پنالتي صحيح و برابر قانون بود، جاي هيچ گونه بحث و آناليزي نداريم، مدافعان تيم سايپا مرتكب خطا شدند كه داور با جاي گيري مناسب و بسيار نزديك توانست اين خطا را تشخيص بدهد و اعلام پنالتي به سود استقلال كند.
وي گفت: به هفته هاي پاياني ليگ برتر نزديك مي شويم و با توجه به حساسيت هاي موجود در جدول، داوران نياز به آرامش دارند و جامعه داوري كشور بايد اين فضا را براي آنها مهيا كند و با نظرات نادرست و اشتباه روحيه داوران را تضعيف نكند.
عنايب به كارشناسان داوري نيز توصيه كرد: ابتدا بازي ها را تجزيه و تحليل كنند و پس از آن نظرات شان را بدهند. رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: هفته پاياني ليگ برتر از حساسيت بالايي برخوردار است و طي آن تيم ها سهميه حضور در بازي هاي آسيايي را دريافت مي كنند و بر همين اساس نبايد داوران را تحت فشار قرار دهيم.
وي در خصوص قضاوت ديدار سپاهان و گسترش فولاد تبريز نيز گفت: به نظر مي رسد داور اين ديدار بايد خطاي هند محمد رضا خلعتبري بازيكن سپاهان را مي گرفت كه به دليل جاي گيري نامناسب، اين خطا را نگرفت، اما در مجموع بقيه ديدارها مشكل خاصي نبود و قضاوت داوران در نتيجه گيري تيم ها تاثيري نداشت.
در پايان هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال كشور ديدار تيم هاي پرسپوليس و نفت تهران با نتيجه دو بر صفر به نفع نفت پايان يافت، در ديدار تيم هاي استقلال و سايپا برنده آبي پوشان تهران بودند كه بازي را با نتيجه دو بر يك تمام كردند و در سومين ديدار نيز تيم سپاهان توانست تيم گسترش فولاد تبريز را با نتيجه دو بريك از پيش روي بردارد.
ورزشي **1828**1545
کد N1227575

وبگردی