آفتاب

ترکیدگی لوله اصلی آب در میدان صادقیه/مسیربازگشایی شد

ترکیدگی لوله اصلی آب در میدان صادقیه/مسیربازگشایی شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه ترکیدگی لوله اصلی آب در محدوده میدان صادقیه خبر داد و گفت: از نفوذ آب به داخل ایستگاه مترو جلوگیری شد.

سیدجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات حادثه ترکیدگی لوله آب که شب گذشته به وقوع پیوست، گفت: ساعت ۲۳:۸ شب گذشته حادثه جاری شدن حجم زیادی آب در مسیر شمال به جنوب بزرگراه محمد علی جناح پایین‌تر از میدان صادقیه، نبش خیابان گلاب به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله ماموران ۴ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشخص شد به علت ترکیدگی لوله اصلی آب، مقدار زیادی آب از درون زمین به بیرون در حال فوران بود که آتش‌نشانان بلافاصله با شناسایی محل دقیق ترکیدگی، اقدام به مهار هدررفت آب کردند.

ملکی با اعلام اینکه آتش‌نشانان به همراه نیروهای ستاد بحران شهرداری و سایر نیروهای امدادی عملیات مهار آب را آغاز کرده بودند، گفت: آتش‌نشانان موفق شدند با استفاده از تجهیزات لازم، لوله‌های اتصال آب را قطع کرده و نسبت به هدایت آب در سطح معابر و خیابان‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر این حادثه ترافیک سنگینی در محدوده محل ترکیدگی لوله به وجود آمده بود، گفت: عوامل پلیس راهور با حضور در محل نسبت به رفع گره‌های ترافیکی اقدام کردند.

ملکی گفت: بر اثر جاری شدن آب حدود ۳ متر زمین نشست کرده بود، از این رو مقدار زیادی آب به سمت میدان آزادی سرریز شده و باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین و کندی تردد خودروها در مسیر شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی همچنین گفت: آتش‌نشانان با استفاده از پمپ‌های قوی نسبت به جمع‌آوری آب اقدام کرده که این عملیات تا ساعت‌های اولیه بامداد امروز نیز ادامه داشت.

وی در پایان با اعلام اینکه هیچ گونه نشت آبی در ایستگاه مترو گزارش نشده بود، افزود: هماهنگی نیروهای ستاد مدیریت بحران که با حضور به موقع و چشمگیر در این حادثه حضور داشتند، قابل تقدیر است.

کد N1227252

وبگردی