آفتاب

علي رهبري: خوشحالم كه مسئولان دريافته اند بايد قدر موسيقي نواحي را دانست

علي رهبري: خوشحالم كه مسئولان دريافته اند بايد قدر موسيقي نواحي را دانست

تهران- ايرنا- رهبر اركستر سمفونيك تهران گفت: برگزاري جشنوارهٔ موسيقي نواحي از هر جهت به نفع موسيقي كشورمان است و خوشحالم كه مسئولان به اين نتيجه رسيدند كه بايد قدر اين موسيقي را دانست.

به گزارش روز شنبهٔ گروه فرهنگي ايرنا، به نقل از ستاد خبري نهمين جشنوارهٔ موسيقي نواحي، علي رهبري، رهبر اركستر سمفونيك تهران، با ابراز خرسندي از برگزاري جشنوارهٔ موسيقي نواحي، گفت: برگزاري جشنواره از هر جهت كار پسنديده‌ اي است و بسيار خوشحالم كه مسئولان در تهران به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد قدر اين موسيقي را دانست و چه بهتر اينكه اين جشنواره در شهري به جز تهران برگزار مي‌شود.
رهبري با اشاره به اينكه او نيز در سنين نوجواني، با موسيقي سنتي كارش را آغاز كرده و علاقهٔ زيادي به ويلون و ني دارد، ادامه داد: به خاطر دارم كه حدود 15 يا 16 سال سن داشتم كه با آقاي [حسن] ناهيد به اصفهان رفتيم و آنجا به ما گفتند كه در يك روستايي شخصي است كه گوشه‌هايي را مي‌شناسد كه فرد ديگري آن ها را كشف نكرده؛ و ما براي اينكه آن گوشه‌ها را ياد بگيريم بايد به آن روستا مي‌رفتيم.
اين استاد موسيقي و رهبر اركستر گفت: من متوجه هستم كه اين جشنواره چه هدف هايي دارد و اميدوارم كساني‌ كه اين جشنواره را برگزار مي‌كنند، به هدف هاي خود برسند، چراكه موسيقي نواحي و محلي ما مانند گنجي گرانبها است و بايد آن را شناخت و از آن محافظت كرد.
نهمين جشنوارهٔ موسيقي نواحي ايران، با دبيري ايرج نعيمايي از 17 تا 21 اردي بهشت‌ ماه در شهر كرمان برگزار مي‌شود.
فراهنگ**3067**1569
کد N1227241

وبگردی