آفتاب
مهسا مهجور در گفتگو با مهر:

روی صحنه تئاتر فراموش می‌کنم باردارم/ تشکر از مخاطبان فهیم

روی صحنه تئاتر فراموش می‌کنم باردارم/ تشکر از مخاطبان فهیم

بازیگر نمایش «حساب پرداخت نمی شه» از ویژگی های نقشش سخن گفت و از مخاطب فهیم تئاتر که آثار با کیفیت را برای دیدن انتخاب می کند، تشکر کرد.

مهسا مهجور بازیگر تئاتر که این روزها با وجود بارداری در نمایش «حساب پرداخت نمی شه» به ایفای نش می پردازد در این باره به خبرنگار مهر گفت: از آنجایی‌که من همیشه ورزش می کنم و تلاش می کنم خودم را آماده نگه دارم و مدام هم مشغول کار هستم مساله بارداری مشکلی برای حضورم در نمایش «حساب پرداخت نمی شه» به وجود نیاورد.

 وی ادامه داد: با وجودی‌که الان در ماه های آخر بارداری هستم اما از اینکه با وجود این شرایط و در هفت و نیم ماهگی در تئاتری بازی می کنم خوشحالم. این تجربه که همراه با فرزندم روی صحنه تئاتر می روم براین لذت بخش است و احساس بسیار خوبی دارم چون می دانم فرزندم با ذهن پاکی که الان دارد شرایط جدید را می فهمد و با آن ارتباط خوبی برقرار می کند. چون در اوایل تمرین ها او زیاد تکان می خورد و عکس العمل نشان می داد اما در حال حاضر زمانی که من روی صحنه هستم آرام است و احساس آرامش می کند.

مهجور با اشاره به اینکه نقشی که ایفا می کند ارتباطی به یک زن باردار ندارد، توضیح داد: زنان این نمایش تحت شرایطی تصمیم می گیرند خودشان را باردار نشان دهند اما قبول بازی در این نمایش به دلیل بارداری من صورت نگرفت. در طراحی لباس نیز لباس من را گشاد دوختند که حتی بسیاری از مخاطبان متوجه بارداری من نمی شوند. زمانی که اجرای نمایش آغاز می شود من دیگر فراموش می کنم که باردارم و با وجودی که در حالت عادی تحرک زیاد و راه رفتن برایم سخت است اما روی صحنه پرجنب و جوش هستم.

بازیگر «یک شب دیگر هم با من بمان سیلویا» درباره تجربه حضور در نقش های طنز بیان کرد: «حساب پرداخت نمی شه» نمایشی پارودی با تلفیق نمایش های ایرانی است و من تاکنون تجربه حضور در چنین نقشی را نداشتم. البته در نمایش «تور عروس» به کارگردانی حمید امجد نقش مه لقا را برعهده داشتم که از جهاتی شخصیت طنازی بود و نقشی طنز به حساب می آمد. بیشتر تمایل دارم در نمایش هایی با فضای ایرانی ایفای نقش کنم اما با وجودی که «حساب پرداخت نمی شه» اثری خارجی به حساب می آید اما بازی در آن برایم جذاب بود.

وی یادآور شد: کاوه مهدوی کارگردان نمایش دراماتورژی خوبی روی کار انجام داده و اکثر هنرمندانی که روی این متن و آثار داریو فو تسلط داشته اند بعد از دیدن کار معتقد بودند که دراماتورژی خوبی روی نمایشنامه اصلی صورت گرفته است. این نمایش اثری زنانه است و با وجود فضای کمیکی که دارد اما در واقع ماجراهایی که رخ می دهد خیلی جدی است و در هر برهه ای از زمان و کشوری می تواند رخ دهد.

مهجور درباره نقشی که در این نمایش برعهده دارد، گفت: آنتونیا در این نمایش اولین زنی است که تصمیم می گیرد، فرمانبرداری را بشکند و به جهش فکری و انقلابی می رسد. او تلاش دارد خودش را از بند برهاند و در این راستا افراد دیگری را هم با خودش همراه می کند. دیالوگ های این شخصیت از بقیه کاراکترها جدی تر و شعاری تر است.

وی با اشاره به نوع کمدی این نمایش بیان کرد: در این اثر نمایشی مخاطب با کمدی موقعیت روبه‌رو است. ما هیچگاه تصمیم نداشتیم تماشاگر را به هر طریقی بخندانیم اما خوشبختانه هر شب شاهد صورت های راضی و شاد مخاطبان هستیم که البته ممکن است در میانشان فرد ناراضی هم وجود داشته باشد اما تلاش ما این بوده که کار با تفکر همراه باشد و به هر شکلی از مخاطب خنده نگیریم.

این بازیگر تئاتر در پایان صحبت هایش اضافه کرد: بسیار خوشحالم که هنوز تماشاگران فهیم در تئاتر وجود دارند چون با وجود بالا رفتن قیمت بلیت ها و نبود حمایت از گروه های نمایشی و آثاری که خودشان را برای جذب مخاطب به آب و آتش می زنند باز هم بسیاری از مخاطبان درک بالایی دارند و به دیدن نمایش های با کیفیت می آیند.

اجرای نمایش «حساب پرداخت نمیشه» نوشته داریو فو و کارگردانی کاوه مهدوی در تالار سایه روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه پایان می یابد.

در این اثر نمایشی که از روز ۱۸ فروردین ماه به صحنه رفته مهسا مهجور، شهرام قائدی، علیرضا مهران، فرامرز قلیچ خانی، معصومه شیخ زاده ایفای نقش می کنند. این نمایش ساعت ۱۸:۱۵ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

 

 

 

کد N1227178

وبگردی