آفتاب

صعود کوهنوردان کارگر کشور بر بام خورین شهربابک

صعود کوهنوردان کارگر کشور بر بام خورین شهربابک

قریب 300 کوهنورد کارگر از هفده استان کشور با حضور در شهرستان شهربابک و روستای تاریخی میمند، ضمن گرامیداشت هفته کارگر و یادواره مرحوم حسین زین الدینی، به قله 3050 خورین صعود کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، دیروز 10 اردیبهشت ماه و همزمان با هفته کارگر قریب 300 کوهنورد کارگر از هفده استان کشور با حضور در روستای صخره ای میمند شهربابک، ضمن گرامیداشت نام و خاطره مرحوم حسین زین الدینی از کوهنوردان نامی استان کرمان، به قله 3050 متری خورین صعود کردند.

کوهنوردان عصر دیروز با حضور در روستای تاریخی میمند مورد پذیرش قرار گرفته و با اسکان در خانه های صخره ای روستا، تجربه بینظیری از صعود و کوهنوردی را بدست آوردند.

مراسم افتتاحیه این صعود با حضور کوهنوردان، اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار و میزبان با اجرای برنامه های شاد و متنوع شبی ماندگار در ذهن کوهنوردان به یادگار گذاشت.

صعود به قله از ساعت 6 صبح دیروز شروع و کوهنوردان طبق برنامه زمان بندی شده به قله صعود کرده و با موفقیت به روستا بازگشتند.

این صعود زیر نظر انجمن کوهنوردی کارگران کشور و به سرپرستی سجاد اسلامی و همکاران کوهنورد ایشان و میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهربابک و حمایت کارخانجات و ارگان های این شهرستان برگزار شد.

سجاد اسلامی مسءول هیات کوهنوردی شهربابک در حاشیه این صعود گفت: هدف از برگزاری این صعود، شناسایی پتانسیل و ظرفیت روستای صخره ای میمند به عنوان نوزدهمین اثر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو بوده و ما سعی کردیم بهترین برنامه را برای کارگران در این خصوص داشته باشیم.

ایشان افزود؛ برنامه ریزی برای انجام این صعود و برگزاری این برنامه چیزی نزدیک به یک ماه طول کشید و همه ارگان ها و سازمان های دخیل در این قضیه نهایت تلاش و کوشش خود را در راستای حضور کارگران در این روستا و بهترین پذیرایی انجام دادند.

اسلامی شهرستان شهربابک را دارای ظرفیت عظیم توریسم و گردشگری معرفی و اظهار داشت؛ همه کوهنوردان حاضر در این صعود اذعان داشتند که این روستا دارای یکی از بی نظیرترین مناظر طبیعی و تاریخی ست که متاسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به ایرانیان معرفی نشده است.

وی این صعود را به عنوان اولین برنامه فرهنگی و ورزشی کشوری در راستای شناساندن این محیط بکر خداوندی به همه ایرانیان و علاقه مندان عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال های آینده بتوانیم میزبان گروه های مختلف شغلی و صنفی در قالب برگزاری دوره های صعود و کوهپیمایی باشیم.

فرجی پور دبیر انجمن کوهنوردی کارگران کشور نیز برگزاری این صعود را کار فوق العاده ای از جانب مسئولان شهربابک دانست و ابراز امیدواری کرد مسءولان کشوری با حضور در روستای میمند قدر و ارزش این اثر باستانی را بیشتر بدانند.

ایشان اسکان کوهنوردان در محیط طبیعی روستا و در دل خانه های قدیمی و صخره ای را به عنوان یکی از بزرگترین مزیت های این صعود عنوان و افزود هنر کوهنوردی لذت بردن از طبیعت در راستای ایجاد شادی و نشاط و سلامتی روحی و جسمی ست و با توجه به اذعان کوهنوردان،هیچ صعودی تاکنون لذت بخش تر از این صعود برای آنها نبوده است.

یادآوری می نماید در این صعود بیژن شفیع خراسانی نایب رءیس فدراسیون ورزش کارگری، مسعود نخعی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مجید ندیری مشاور سرپرست فدراسیون ورزش کارگری و از مدیران با سابقه صدا و سیما، ابراهیم فرجی پور دبیر انجمن کوهنوردی کارگران کشور، شریفی رءیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهربابک، دکتر محمودی رءیس دانشگاه آزاد شهربابک و رءیس شورای شهر این شهرستان، عباس احمدیان شهردار شهربابک، احمد ابراهیمی رءیس اداره هلال احمر شهربابک و عضو شورای شهر، میثم پاریزی رءیس اداره ورزش و جوانان شهر، اعضای انجمن عکاسان شهربابک، بیش از 18 گروه کوهنوردی شهرستان، کوهنوردان استان های یزد، اصفهان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی، آذربایجان غربی و شرقی، لرستان، فارس، کردستان و جمع زیادی از علاقه مندان به کوهنوردی حضور داشتند.

 

کد N1227143

وبگردی