آفتاب
تکلیف دو نماینده دیگر کردستان مشخص شد؛

منصوری مرادی و سید احسن علوی راهی مجلس شورای اسلامی شدند

منصوری مرادی و سید احسن علوی راهی مجلس شورای اسلامی شدند

سنندج – بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، منصور مرادی از حوزه مریوان و سروآباد و سید احسن علوی از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد انتخابات وزارت کشور نتایج دو حوزه انتخابیه استان کردستان را اعلام کرد و بر ای اساس سید احسن علوی از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و منصور مرادی از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور سید احسن علوی با کسب ۴۳ هزار و ۴۹۹ رای از مجموع بیش از ۸۴ هزار رای از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران راهی مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین در شهرستان مریوان نیز منصور مرادی با کسب ۲۸ هزار و ۱۳۸ رای با مجموع بیش از ۵۱ هزار رای برای اولین بار به عنوان نماینده این دو شهرستان راهی مجلس شورای اسلامی شد.

بر این اساس و با مشخص شدن نتایج نهایی آراء اعلام شده در استان کردستان، سالار مرادی و امید کریمیان دو نماینده فعلی مردم شهرستان های سنندج و مریوان در مجلس شورای اسلامی از راهیابی مجدد به بهارستان بازماندند.

سید احسن علوی و منصور مرادی دو نماینده مستلق نزدیک به جریان اصولگرای استان کردستان بودند که با رای مردم در مرحله دوم راهی مجلس شورای اسلامی شدند و سالار مرادی به همراه امید کریمیان دو کاندیدی مورد حمایت شورای اصلاح طلبان کردستان و لیست امید از راهیابی به بهارستان ناکام بودند.

نتایج مراحل اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان نشان می دهد که از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران سید احسن علوی و سید مهدی فرشادان، از حوزه مریوان و سروآباد منصور مرادی، از حوزه انتخابیه قروه و دهگلان علی محمد مرادی، از حوزه انتخابیه بیجار حمدالله کریمی و از حوزه انتخابیه سقز و بانه محسن بیگلری راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

کد N1226949

وبگردی