آفتاب

تلاش داعش برای جذب كارگران مهاجر اندونزیایی در هنگ كنگ، ماكائو و تایوان

تلاش داعش برای جذب كارگران مهاجر اندونزیایی در هنگ كنگ، ماكائو و تایوان

كوالالامپور – ایرنا – آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی روز جمعه از تلاش گروه تكفیری داعش برای جذب و بكارگیری كارگران مهاجر این كشور در هنگ كنگ، ماكائو و تایوان خبر داد.

به گزارش ایرنا، این آژانس ملی اندونزی اعلام كرد گزارش هایی در مورد تلاش داعش برای جذب این كارگران در هنگ كنگ، ماكائو و تایوان دریافت شده و در حال بررسی موضوع است.
این موضوع پس از آن مطرح شد كه یك كارگر اندونزیایی اخیرا به یك روزنامه هنگ كنگی گفت كه بسیاری از كارگران مهاجر از اندونزی فراخوان هایی برای جذب توسط داعش دریافت كرده اند.
به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه های 'جاكارتا گلوب' و 'جاكارتا پست'، ژنرال 'تیتو كارناویان' رئیس آژانس مبارزه با تروریسم اندونزی روز چهارشنبه در پكن، گفت كه تاكنون اطلاعات دقیقی در مورد این اتهامات دریافت نشده است و ما هنوز در حال بررسی هستیم.
یك گزارش نشان می دهد فراخوانی در منطقه خودمختار 'سین كیانگ' در غرب چین نیز برای جذب كارگران اندونزیایی به گروه تروریستی داعش داده شده است.
با توجه به اطلاعات دولت اندونزی، طی سال گذشته میلادی بیش از 150 هزار كارگر اندونزیایی در هنگ كنگ و هفت هزار نفر در ماكائو فعالیت می كردند. دولت اندونزی تخمین می زند در حال حاضر 236 هزار كارگر مهاجر این كشور در تایوان حضور دارند.
آساق**1611
کد N1226072

وبگردی