آفتاب
وزير اطلاع رساني سوريه:

حمله تروريست ها به مناطق مسكوني حلب جنايت جنگي است/ دولت آمريكا و غربي ها به كوري سياسي مبتلا شده اند

حمله تروريست ها به مناطق مسكوني حلب جنايت جنگي است/ دولت آمريكا و غربي ها به كوري سياسي مبتلا شده اند

دمشق - ايرنا - وزير اطلاع رساني سوريه گفت: حمله تروريست ها به محله هاي مسكوني حلب در روزهاي گذشته يك جنايت جنگي است كه نيازي به دليل و برهان ندارد.

عمران الزعبي پنجشنبه شب در گفت و گو با تلويزيون سوريه افزود: تمركز تروريست ها بر حمله به شهر حلب، بخشي از طرحي است كه با تحريك و تشويق عربستان و تركيه و ديگر كشورهاي حامي تروريسم مانند آمريكا كه تروريست ها توسط آن ها رشد كردند، انجام مي شود.
وي اضافه كرد: گروه هاي تروريستي دراين حمله ها از سلاح هاي جديد و ممنوعه برضد ساكنان حلب استفاده كرده اند و بررسي ها درباره نوع اين سلاح ها در دست انجام است.
الزعبي تصريح كرد: حمله گروه هاي تروريستي به شهروندان حلبي از محله هاي قديمي حلب و محله بني زيد انجام مي شود.
وي بيان كرد: نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، دهها كشته و زخمي و خانه هاي ويران شده برسر خانواده ها و هزار و 200 موشكي كه درساعت هاي گذشته بر سر ساكنان حلب ريخته شده را نمي بينند.
وزيراطلاع رساني سوريه گفت: دولت آمريكا و غربي ها به كوري سياسي مبتلا شده اند و نمي خواهند ميان قاتل و قرباني تفاوتي بگذارند و با نگاه جانبدارانه و براساس خواست تروريست ها و قاتلان به حوادث حلب و سراسر سوريه نگاه مي كنند.
وي با اشاره به هماهنگي معنادار ميان سخنان سياستمداران غربي و گروه هاي تروريستي، افزود: اين سخنان براساس خواسته هاي عربستان و تركيه و جلب رضايت آن ها و با هدف فشار سياسي بر سوريه بر زبان رانده مي شود.
الزعبي درباره ادعاي رسانه هاي مرتبط به گروه هاي تروريستي درباره بمباران بيمارستان حلب توسط جنگنده هاي روسي، گفت: هيچ بيمارستاني در محله السكري حلب وجود ندارد و نه ارتش سوريه و نه نيروهاي هم پيمان چنين بيمارستاني را بمباران نكرده اند زيرا چنين بيمارستاني وجود خارجي ندارد.
وي بيان كرد: حق پاسخگويي براي ما محفوظ و حفاظت از شهروندان وظيفه دولت و ارتش است و به گروه هاي تروريستي و حاميان آن ها اعلام مي كنيم كه جايي براي صبر و سكوت دربرابر اين جنايت ها باقي نمانده است و هر كس باعث ويراني حلب و كشتار كودكان و زنان شده است به زودي بهاي سنگيني خواهد پرداخت.
در پنج روز گذشته گروه هاي تروريستي محله هاي مختلف شهر حلب را بمباران و موشك باران كردند كه در اين حملات دهها شهروند بيگناه كشته و صدها تن زخمي شدند.
شبد**6116** 3404
کد N1225631

وبگردی