آفتاب

سردار سليماني: اساس يادواره هاي شهدا عبرت آموزي است

سردار سليماني: اساس يادواره هاي شهدا عبرت آموزي است

كرمان - ايرنا - سردار سرلشكر پاسدار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اساس شركت در جلسات مربوط به شهدا از جمله يادواره ها، تفكر و عبرت آموزي است.

به گزارش ايرنا، حاج قاسم سليماني عصر پنجشنبه در نخستين سالگرد شهيد مدافع حرم سردار حاج حسين بادپا و رونمايي از سند هويتي اين شهيد بزرگوار در بيت الزهرا (س) شهر كرمان افزود: برخي از جواناني كه به ما مراجعه مي كنند و مي گويند مي خواهم بروم شهيد و مدافع حرم شوم، اگر در جلسات شهيد به چند نكته توجه كنيم عبرت گرفته ايم.
وي اظهار كرد: در جلسات مربوط به شهدا مي توانيد چيزهايي را كه سال ها نسبت به آن غفلت كرده ايد به دست بياوريد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران گفت: بايد به آنچه در مورد شهدا گفته مي شود فكر كنيم و از جان و دل خريدار آن باشيم و اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستيم بايد بدانيم رسم رسيدن به شهدا همان رسم، خط و سيره اي است كه حسين بادپا بر آن مراقبت كرد و به معبود و خواسته خود نائل شد و خدا هم خواسته او را اجابت كرد.
وي افزود: ما بايد در جلسات شهدا به سه موضوع توجه و تفكر كنيم بخصوص جوان ها و حتي افرادي كه محاسن آنها سفيد شده و از نسل مجاهدين هستند و در عطش دوستان شهيدشان و در خوف پايان زندگي شان به سر مي برند.
سردار سليماني با بيان اينكه ان شاءالله خداوند بر اين خوف بيفزايد تصريح كرد: اگر ما خائف از عمرمان شديم همه چيز درست مي شود و اگر خائف بوديم غافل نمي شويم و مشكل آنجايي است كه ما غافل از عمرمان مي شويم.
وي گفت: سردار شهيد حسين بادپا با اصرار، خود را به قافله شهدا رساند و چه بسا از قافله جلو زد و چه بسا نه تنها توانست آن كلام غيبي حسين يوسف الهي را در پيشگاه خداوند تبديل كند به اراده ديگري از خدا، چه بسا از يوسف الهي هم پيشي گرفت.
فرمانده نيروي قدس سپاه بيان كرد: اين خيلي مهم و فرصت هاي ما بسيار مهم است.
وي خطاب به جوانان گفت: آن تفكري كه در آن عبرت باشد نزد خداوند چون هفتاد سال عبادت ارزشمند و فوق هر عبادتي است.
وي افزود: اگر در جلسات شهدا به اين سه موضوع توجه كرديم كه خدا پيرامون شهيد چه گفته است و اين پايه هايي كه به شهادت ختم مي شود از هجرت تا جهاد و بعد شهادت، اين مقام هاي بالا و عظيمي است كه خداوند در اثر آنها ما را به آن نائل مي كند و البته من و شما به تعبير امام از درك شهدا عاجزيم.
سردار سليماني خاطرنشان كرد: اينكه هدف شهيد چه بود؟ يعني تشخيص حق به عنوان اصل دوم مورد توجه در يادواره و جلسات شهداست.
وي گفت: اگر تشخيص حق را درست داديم شهيد را درك كرده ايم اما اگر سرسري به اين موضوع نگاه كرديم نمي توانيم به اين جايگاه نائل شويم.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: اگر شما در اين مسير در بحث شهيد، حق واضح كه همان هدف اوست را شناختيد آن وقت به شهيد نائل مي شويم و آن وقت اين عطش همان عطشي مي شود كه حسين بادپا به خاطرش همسرش را واسطه قرار مي دهد.
وي با ذكر خاطره اي از شهيد بادپا گفت: وي خود را پشت سر همسرش پنهان كرد و چادر همسرش را پيش من واسطه قرار داد كه من حيا كنم زيرا به آن حق رسيده و آن تشخيص را داده بود.
سردار سليماني گفت: امام حسين (ع) روز عاشورا فرمودند خدايا اين قرباني را از من قبول كن، امام حسين، عظيم است اما اعظم از امام حسين، اسلام است.
وي تصريح كرد: قرباني عظمت دارد اما با عظمت تر از قرباني آن است كه قرباني براي آن قربان مي شود و اگر اين را فهميديم كه آن قرباني براي چه قربان شد، آن وقت ما با معرفت در اين مسير قرار مي گيريم.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: نكته سوم از مجلس شهيد اين است كه اگر مي خواهيم به شهادت و شهيد برسيم و مي خواهيم بوي شهيد را استشمام و خودمان را به عطر شهيد معطر كنيم بايد خصوصيات شهيد را بشناسيم.
وي اظهار كرد: امام حسين (ع) آن مجتهد مسلم حقيقي قرآن و اسلام زماني كه علي اكبر به شهادت مي رسد مي گويد خدايا قبول كن.
سردار سليماني گفت: اگر رفتار، سلوك و اخلاق شهيد را فهميديم و اين سلوك، اخلاق و رفتار منجر به چنين درجه اي شود آن وقت جامعه ما جامعه اي ديگر مي شود.
وي بيان كرد: خدا را از اين جلسه به حق حسين و حسين بادپا كه به عشق دفاع از حريم خواهر امام حسين (ع) اشك ريخت و التماس كرد و جان خود را جانانه و آگاهانه در راه خدا تقديم كرد قسم مي دهم و از او مي خواهم همه جامعه ما، جوانان، پيران، مردان و زنان ما را حسين بادپا گونه بار آورد.
وي گفت: از خدا مي خواهيم ما را به اين فكر و انديشه رهنمون كند و به ما توفيق بدهد لحظه اي دچار غفلت نشويم و اين خوف خدا را در دل خودمان براي دور كردن غفلت از خودمان جايگزين كند.
جانباز 70 درصد شهيد حسين بادپا از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس همراه همرزم خود شهيد هادي كجباف ارديبهشت سال 94 در منطقه بصري الحرير استان درعا در سوريه به درجه رفيع شهادت نائل آمد و هنوز پيكر مطهرش به ايران اسلامي بازنگشته است.
شهيد حسين بادپا در دوران دفاع مقدس به عنوان مسئول محور شناسايي و در مقاطعي نيز فرمانده گروهان و معاون گردان لشكر 41 ثارالله در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل مشغول فعاليت بود.
با وجود اينكه وي در دوران دفاع مقدس يك چشم خود را از دست داد ولي در ماموريت ‌هاي جنوبشرق لشكر 41 ثارالله فعال و پيشتاز بود و سرانجام در دفاع از حرم حضرت زينب (س) به آرزوي ديرينه خود رسيد.
3029/3028 ** شبد **1095
کد N1225429

وبگردی