آفتاب
رييس فدراسيون تنيس روي ميز:

استان ها در استعداد يابي رشته تنيس روي ميز تلاش كنند

استان ها در استعداد يابي رشته تنيس روي ميز تلاش كنند

قزوين - ايرنا - رييس فدراسيون تنيس روي ميز كشور گفت: با توجه به جايگاه امروز اين رشته در عرصه هاي بين المللي، هيات هاي استاني با اتخاذ تدابير لازم و برنامه ريزي مناسب در جهت استعداديابي اين رشته ورزشي در سن پايين تلاش بيشتري داشته باشند.

به گزارش ايرنا، مهرداد عليقارداشي روز پنجشنبه در مجمع نايب رئيسان هيات هاي تنيس روي ميز سراسر كشور كه در سالن اجتماعات اداره كل ورزش و جوانان استان قزوين برگزار شد، بر نخبه پروري در اين رشته ورزشي تاكيد و خاطرنشان كرد: طرح استعداديابي از جمله برنامه هاي استراتژيك اين فدراسيون در سال جاري است كه هيات هاي استاني بايد در اين زمينه همكاري هاي لازم را داشته باشند.
وي خواستار تعامل بيشتر هيات هاي تنيس روي ميز كشور با آموزش و پرورش و شهرداري ها شد و افزود: با استعداديابي در اين رشته ورزشي در مقاطع پيش دبستاني، بي شك به نتيجه مثبتي در جهت توسعه اين ورزش خواهيم رسيد.
به گفته وي، خوشبختانه در فاز يك، طرح تست براي كودكان شش سال كشور آماده شده كه با همكاري آموزش و پرورش هنگام ثبت نام، ضمن استعداد يابي، تست اين رشته ورزشي از آنها صورت مي گيرد.
قارداشي ادامه داد: براي اجرايي شدن اين طرح، استان هاي كشور به هشت منطقه تقسيم شده و ليدرهايي نيز براي هر منطقه كه شامل چهار استان مي باشد، مشخص كه ضمن فراگيري آموزش هاي لازم در اجرا شدن آن همكاري هاي لازم را خواهند داشت.
رييس فدراسيون تنيس روي ميز به مدت سه ساله طرح استعداد يابي كودكان شش سال اشاره و اضافه كرد: فاز دوم اين طرح مهرماه سال جاري در مقطع پيش دبستاني آغاز و تلاش داريم از اين فرصت نهايت استفاده را به عمل آوريم.
اين مسوول ورزشي در ادامه خواستار توجه بيشتر به جنبه همگاني تنيس روي ميز شد و آمادگي اين فدراسيون براي همكاري با شهرداري و ديگر نهادها را در اين زمينه اعلام كرد.
قارداشي، رعايت ارزش ها و موازين اخلاقي تنيس روي ميز در بالاترين سطح و كسب استانداردهاي علمي و جهاني اين رشته به منظور حضوري موفق در رقابت ها را از جمله اهداف اين فدراسيون اعلام و خاطرنشان كرد: دعوت از مربيان و بازيكنان خارجي براي حضور در اردوهاي تيم ملي، افزايش بازيكنان رنكينگ دار، رده هاي سني پايه و تيم هاي حاضر در ليگ برتر به همراه برگزاري سمينار و كارگروه هاي آموزشي را از جمله برنامه هاي اين فدراسيون در سال جاري اعلام كرد.
وي در پايان، ورود به دسته يك تيمي جهاني 2018 و بقا در آن، ارتقاي جايگاه بازيكنان در رنكينگ فدراسيون جهاني، حضور در مسابقات و تورهاي جهاني بين المللي، برگزاري دوره هاي مديريتي در زمينه هاي مختلف براي مديران فعال اين رشته با استفاده از مدرسان داخلي و بين المللي را از ديگر برنامه هاي فدراسيون تنيس روي ميز برشمرد.
7390/8054/ 3404
کد N1225402

وبگردی