آفتاب

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال/ پرسپولیس از صدر افتاد

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال/ پرسپولیس از صدر افتاد

تهران - ایرنا - در حالی كه فقط دو هفته تا پایان لیگ برتر باقی است، تیم فوتبال پرسپولیس با قبول شكست 2 بر صفر برابر نفت تهران، صدر جدول را از دست داد و به رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران سقوط كرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر از ساعت 18 میزبان تیم نفت تهران در ورزشگاه آزادی تهران بود، اما شكست تلخ شاگردان برانكو در حضور بیش از هفتاد هزار هوادار سرخ پوش برابر نفت تهران باعث شد تا این تیم هم امتیاز با استقلال تهران و استقلال اهواز شده و به دلیل تفاضل گل كمتر به رده سوم جدول رده بندی سقوط كند.
نفت تهران با گل هایی كه در دقایق 82 و 92 این دیدار توسط وحید امیری و مجتبی حق دوست به ثمر رساند، سرخ پوشان را شكست داد.
بر اساس تصمیم سازمان لیگ هفت دیدار هفته بیست و هشتم به طور همزمان و از ساعت 18 در شهرهای مختلف كشور در حال برگزاری است؛ همچنین دیدار تیم های فولاد خوزستان و استقلال اهواز نیز كه قرار بود همزمان با این دیدارها برگزار شود، تا روز شنبه به تعویق افتاد.
سرخ پوشان پایتخت به لطف حضور پرشور هواداران خود كه این روزها تنها پیروزی و قهرمانی را از آنها طلب می كنند، بازی را هجومی آغاز كرد و هنوز 4 دقیقه از آغاز این دیدار نگذشته بود كه نخستین موقعیت خوب برای این تیم از ارسال زمینی توپ از جناح راست روی دروازه نفت حاصل شد كه این توپ از برابر دروازه نفت گذشت و مهدی طارمی برترین گلزن كنونی لیگ به آن نرسید تا دروازه علیرضا بیرانوند بسته بماند.
سرخ پوشان تلاش داشتند تا در 15 دقیقه نخست این دیدار با نفوذ از جناحین و ارسال توپ های هوایی و زمینی به دروازه نفت نزدیك شوند.
در دقیقه 21، فرار علی علیپور از سمت راست محوطه جریمه و برخورد وی با مدافع نفت باعث شد تا وی به زمین بیافتد. وی معتقد بود كه داور باید برای سرخ پوشان ضربه پنالتی اعلام كند اما داور چنین اعتقادی نداشت.
در دقیقه 23، وحید امیری مهاجم نفت تهران به دلیل خطایی كه در زمین پرسپولیس روی بابك حاتمی انجام داد، از داور كارت زرد گرفت.
در دقیقه 26 پاس پشت پای زیبای علی علیپور در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید، اما شوت سركش وی از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.
در دقیقه 33، سعید لطفی به دلیل تكل خشنی كه روی پای محسن مسلمان در نیمه زمین پرسپولیس زد، با دریافت كارت زرد از سوی داور جریمه شد تا دومین بازیكن اخطاری نفت و این دیدار لقب بگیرد.
در دقیقه 37، ارسال محسن مسلمان از روی یك ضربه ایستگاهی از سمت راست دروازه نفتی ها، نزدیك بود با ضربه سر مدافع این تیم وارد دروازه بیرانوند شود، اما واكنش مناسب دروازه بان ملی پوش زردپوشان توپ را راهی كرنر كرد.
نیمه نخست با نتیجه بدون گل به پایان رسید تا همه چیز به نیمه مربیان واگذار شود.
نفت تهران نیمه دوم را هجومی آغاز كرد و فرصت داشت تا در دقیقه 46 حتی دروازه پرسپولیس را باز كند اما ضربه ای كه مهاجم زردپوشان از زاویه بسته زد را سوشا مكانی با پا دفع كرد.
اما از دقیقه 55 بازیكنان پرسپولیس توانستند بار دیگر كنترل اوضاع را در دست بگیرند و بر تعداد حملات خود بیافزایند. با این حال چندین موقعیت این تیم را علیرضا بیراوند دفع كرد تا دروازه اش را برابر تیمی كه بدنبال جذبش در نیم فصل بود، بسته نگاه دارد.
خلاف نیمه نخست این دیدار كه بازیكنان پرسپولیس تقریبا خطایی را مرتكب نشدند، لوكا ماریچ (52)، فرشاد احمدزاده(61) و بابك حاتمی (62) از داور كارت زرد گرفتند. داور همچنین در دقیقه 69 به محمد دانشگر بازیكن باتجربه نفت كارت زرد نشان داد.
در دقیقه 74، برانكو ایوانكویچ جری بنگستون زننده دو گل سرخ پوشان برابر استقلال اهواز را به جای فرشاد احمدزاده راهی میدان كرد.
وحید امیری در دقیقه 82 و خلاف جریان این بازی، از غفلت مدافعان پرسپولیس استفاده كرد و با فرار از تله آفساید، توپ را از بین پاهای سوشا مكانی وارد دروازه پرسپولیس كرد تا سكوت بر ورزشگاه آزادی تهران حكمفرما شود.
در دومین دقیقه از وقت های تلف شده این دیدار مجتبی حق دوست موفق شد با عبور از لوكا ماریچ از نیمه زمین حركت كرده و در مصاف تك به تك از سوشا مكانی نیز عبور كرده و دومین گل نفت را به ثمر برساند تا این دیدار با همین نتیجه پایان یابد.
علیرضا منصوریان برای این دیدار علیرضا بیرانوند(دروازه بان)، سعید لطفی، سید جلال حسینی، سیامك كوروشی، وحید حمدی‌ نژاد، محمد دانشگر، حمید بوحمدان، ایمان مبعلی (78 مجتبی حق دوست)، مهدی شیری، علی قربانی و وحید امیری را به مصاف سرخ پوشان تهران فرستاده بود.
برانكو ایوانكویچ سرمربی كروات پرسپولیس نیز از سوشا مكانی(دروازه بان)، بابك حاتمی، مایكل اومانیا، لوكا ماریچ، محمد انصاری، محسن مسلمان، كمال كامیابی‌ نیا، فرشاد احمدزاده (74 جری بنگستون)، امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی را راهی میدان كرده بود.
شاگردان «پرویز مظلومی» سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران نیز با نتیجه 2 بر یك از سد تیم سایپا گذشتند و به صدر جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان هفته بیست و هشتم رسیدند.
دیدار تیم های سایپا و استقلال تهران روز پنجشنبه ‌در حضور پنج هزار هوادار در ورزشگاه تختی آغاز و در پایان به سود شاگردان پرویز مظلومی به پایان رسید.
دراین دیدار كه با نتیجه دو بر یك به پایان رسید، امید ابراهیمی در دقیقه 52 از روی نقطه پنالتی و پروپیج در دقیقه 81 برای تیم استقلال گلزنی كردند و شادمانی را برای كادر فنی و بازیكنان تیم به ارمغان آوردند.
تنها گل تیم سایپا را علی قلی زاده دردقیقه 64 درون دروازه تیم استقلال جای داد. این گل مانع از شكست تیمش در این دیدار نشد.
تركیب تیم فوتبال استقلال تهران:
سیدمهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، امین حاج محمدی، هرایر مگویان، امیدنورافكن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری، خسرو حیدری، بهنام برزای و سجاد شهباززاده.
تركیب تیم سایپا:
رادكو دوجكوویچ، سجاد مشكل پور، مجید ایوبی، ابراهیم شكوری، علی قلی زاده، روزبه شاه علیدوست، ابراهیم صادقی، علی زینالی، مهدی ترابی و غلامرضا رضایی.
قضاوت این دیدار به عهده احمد صالحی بود وی با نشان دادن كارت زرد به سجاد شهباززاده و هرارمگویان بازیكنان تیم استقلال تهران آنان را جریمه كرد.
در دیدارهای همزمان دیگر این نتایج به دست آمد:
استقلال خوزستان 3 - راه آهن یزدان یك
گل ها: فرشاد جان فزا دردقیقه 20 و رحیم زهیوی دردقایق 29 و 67 برای تیم استقلال خوزستان و محید حسینی دردقیقه 23 برای تیم راه آهن
صبای قم صفر یك - سیاه جامگان صفر
گل: كورده بازیكن تیم سیاه جامگان گل
تراكتورسازی تبریز4 – ملوان 2
گل ها:فرزاد حاتمی دردقایق 8 و 45، سروش رفیعی دردقیقه 55 و بختیار رحمانی دردقیقه 61 برای تیم تراكتورسازی و رضا درویشی دردقیقه 10 و محمد حسین كنعانی زادگان دردقیقه 67 برای تیم ملوان.
ذوب آهن نیز با تك گل مهدی رجب زاده در دقیقه 72 پدیده را شكت داد و سپاهان با گل های سیدامین منوچهری (39) و علی كریمی (88) گسترش فولاد را با نتیجه 2 بر یك شكست دهد. گل گسترش فولاد را نیز داریوش شجاعیان در دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
ورزشی**9129**9118**1545
کد N1225370

وبگردی