آفتاب

عراقی ها دست بردار عربستان نیستند

عراقی ها دست بردار عربستان نیستند

ایسنا نوشت:عراقی ها هر طور شده کوتاه نمی آیند و می خواهند عربستان را به تهران بکشانند تا در ایران با آنها بازی کند.

اختلاف عراق و عربستان بر سر انتخاب میزبان بازی‌های خانگی عراق برای انتخابی جام جهانی 2018 همچنان ادامه دارد.
عراقی‌ها اصرار دارند که بازیهای این کشور در انتخابی جام جهانی در کشور ایران برگزار شود این درحالی است که فدراسیون فوتبال عربستان تاکید دارد که در ایران به میدان نخواهد رفت و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به سود سعودی‌ها رای داده است.
در جلسه کشورهای عربی که در دوحه قطر برگزار شد درباره میزبانی ایران هم سخن به میان آمد و عربستان و امارات تلاش کردند تا با وسوسه کردن عراقی‌ها آنها را از انتخاب ایران به عنوان میزبان بازیهای خود منصرف کنند اما تلاش آنها تاکنون نتیجه‌ای به دنبال نداشته است و عراق اصرار دارد که همچنان ایران را به عنوان میزبان خود انتخاب کند.
عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق گفت:در دوحه هم به نتیجه‌ای نرسیدیم. عراق اصرار دارد که بازیهای این کشور در ایران برگزار شود و شکایت خود را تقدیم فدراسیون بین المللی فوتبال خواهیم کرد.
اما احمد عید رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم گفت: فدراسیون فوتبال عربستان پیش از این تاکید کرد که به هیچ وجه در ایران به میدان نخواهد رفت و این یک تصمیم قطعی و برگشت ناپذیر است. امیدوار هستیم که فیفا با برگزاری بازیهای عراق در خاک خود عراق موافقت کند و تحریم این کشور را بردارد اما به هیچ وجه در ایران به میدان نمی‌رویم.
یوسف السرکال رئیس فدراسیون فوتبال امارات هم که پیش از این حمایت خود را از سعودیها اعلام کرد، پس از جلسه دوحه گفت: امیدوار هستم که اختلافات در این زمینه دیگر ادامه نداشته باشد. براین باور هستم که با برگزاری چند جلسه دیگر می‌توانیم به نتیجه برسیم. خوشبختانه دو کشور نشان داده‌اند که حاضر هستند در این زمینه نشست‌هایی را برگزار و با هم صحبت کنند. 

4141

کد N1224747

وبگردی