آفتاب
مديركل سياسي وزارت كشور:

هيچ انتقادي بر برجام وارد نيست/قانون مرجع تعيين كننده موضوع مينو خالقي يكي از نامزدهاي مجلس در اصفهان

هيچ انتقادي بر برجام وارد نيست/قانون مرجع تعيين كننده موضوع مينو خالقي يكي از نامزدهاي مجلس در اصفهان

كاشان- ايرنا- مديركل سياسي وزارت كشور گفت: برجام توسط همه گروه ها و جناح ها با تاييد رهبرمعظم انقلاب تصويب و تاييد شد و هيچ انتقادي بر آن وارد نيست و تنها بلحاظ فني و حقوقي طرفين بايد به تعهدات شان پايبند باشند.

به گزارش ايرنا، محمدامين رضازاده عصر روز چهارشنبه در نشست فعالان سياسي كاشان اظهار كرد: دولت تدبير و اميد با رويكرد و سياست برد - برد و تعامل مثبت با جهان گام در اين راه گذاشت و با انتخاب وزير امورخارجه و ديپلمات هاي كار بلد، با شش كشور قدرتمند جهان پاي ميز مذاكره نشست.
وي از بين بردن تبليغات سوء مانند ايران هراسي و شيعه هراسي را از جمله بركات برجام برشمرد و گفت: دنيا با برجام فهميد ايران تهديدي براي هيچ كشوري نيست و كشوري متمدن و داراي منطق است.
مديركل سياسي وزارت كشور برجام را تبلور وحدت ملي دانست و خاطرنشان كرد: ناديده گرفتن اثرات برجام بي انصافي است.
وي با بيان اينكه منتقدان به برجام مقامات نظام و حتي مسئولان جريانها و احزاب سياسي نبودند، يادآور شد: هيچ مقام عالي رتبه نظام اعم از ديني، حكومتي، نظامي و امنيتي عليه برجام صحبت نكرد.
رضازاده تاكيد كرد: دولت يازدهم با مذاكره چهره زيبايي از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در جهان به نمايش گذاشت و به تمام دنيا نشان داد كه ايران تهديدي براي هيچ كشوري نيست و كشورها ملزم شدند، ايران هسته اي را بپذيرند.
مديركل سياسي وزارت كشور يادآور شد: دكتر روحاني با سياست و رويكرد تعاملي هم در عرصه ملي و هم درعرصه بين المللي وارد رقابت شد.
وي همچنين گفت: خط مشي دولت تدبير و اميد، تريبوني و رسانه اي كردن اختلافات و آوردن آنان در فضاي عمومي جامعه نيست، زيرا دولت مي كوشد اختلافات را در چارچوب قانون و در نشست هاي كاري و حرفه اي پيگيري و برطرف كند.
مديركل سياسي وزارت كشور تصريح كرد: برخي گروه ها و تشكل هاي سياسي انتقاداتي به مسئولان وارد مي كنند اما مردم فهيم و با بصيرت هم خيلي از اختلافات بين مسئولان خوشحال نمي شوند و از آنان نمي پذيرند كه هميشه درگيري داشته باشند.
رضازاده با تاكيد بر پرهيز از اختلافات و تربيوني كردن آنها گفت: اختلافات به زيان مردم و مورد سوء استفاده بدخواهان و دشمنان در داخل و خارج كشور مي شود.
وي همچنين اعتدال را خط مشي دولت يازدهم بيان كرد و افزود: اعتدال داراي ريشه ديني در اسلام است.
رضازاده همچنين در بخش ديگري از سخنان خود، وجود احزاب، تشكل ها و گروه هاي سياسي در كشور را باعث از بين بردن رانت خواري، فساد اداري و باند بازي دانست و اذعان كرد: وقتي تشكل هاي سياسي وجود داشته باشند مانع سوء استفاده برخي ها در اين زمينه مي شوند.
وي در خصوص خانم خالقي يكي از نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي در اصفهان گفت: در اين مورد فقط بحث حقوقي بين شوراي نگهبان و وزارت كشور وجود دارد و در نتيجه مرجع تعيين كننده، قانون است.
رضازاده تصريح كرد: آنچه كه فرمانداري، استانداري و وزارت كشور مسئول آن است، انجام داده اند و پيگير شده اند و در نهايت شوراي نگهبان نيز نظري دارد، كه توضيح داده شده است.
در اين نشست احزاب و تشكل هاي سياسي كاشان از جمله درخواست صدور مجوز براي خانه احزاب كاشان را مطرح كردند.
شبك **6136 /6021** 1917
کد N1224282

وبگردی