آفتاب

پناهجوی ۲۳ ساله ایرانی در مقابل نمایندگان سازمان ملل در «نائورو» خودسوزی کرد

پناهجوی ۲۳ ساله ایرانی در مقابل نمایندگان سازمان ملل در «نائورو» خودسوزی کرد

ایلنا: یک مرد پس از آنکه خود را در محل اسکان پناهندگان در نائورو در مقابل نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آتش زد، دچار آسیب جدی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «پیتر داتون» وزیر مهاجرت استرالیا  تایید کرد که یک جوان ۲۳ ساله ایرانی خودسوزی کرده و حالش وخیم است. وی همچنین درباره منع خودآزاری به عنوان یک اقدام برای نشان دادن «اعتراض سیاسی» هشدار داد.

دولت استرالیا و نائورو –که اخیراً شروع به محکوم کردن پناهندگان برای اقدام به خودکشی کرده است– به افراد درباره آنچه اقدام برای«اعتراض سیاسی»  محسوب می‌شود ، هشدار دارد.

ویدئویی از این حادثه توسط گاردین منتشر شد که نشان می‌دهد این مرد ۲۳ ساله ایرانی پس از آنکه خود را به مواد اشتعال‌زا آغشته کرده،  بر سر اطرافیان فریاد زده و شروع به خودسوزی کرده است.

شواهد حاکی از آن است که نمایندگان سازمان ملل در طرف دیگر حصارها ایستاده بودند و  مردم شعار «سازمان ملل به ما کمک کن»  و «شرم بر نیروی مرزی استرالیا» را سر دادند.

نام مردی که خودسوزی کرده، امید و یک پناهنده متاهل ایران است.

به گفته یکی از شاهدان امید پیش‌تر گفته بوده: «از اینجا خسته شده‌ام و برای آنکه ثابت کنم  چقدر خسته‌ام کاری خواهم کرد . دیگر نمی توانم بیش از این تحمل کنم».

کد N1223853

وبگردی