آفتاب

بنیاد ملی نخبگان از اختراعات با قابلیت تولید انبوه حمایت می كند

بنیاد ملی نخبگان از اختراعات با قابلیت تولید انبوه حمایت می كند

تهران - ایرنا - مسئول ارزیابی اختراعات ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس گفت: بنیاد ملی نخبگان از نوآوری ها و اختراعاتی كه از قابلیت تولید انبوه برخودار است، حمایت خواهد كرد.

عبدالرحمان فرزام در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: حمایت از این اختراعات در عرصه نوآوری به طور حتم حمایت از اقتصاد ملی است.
وی با بیان اینكه نتایج ارزیابی اختراعات ارائه شده به این جشنواره در طول یك ماه آتی اعلام می شود، افزود: صاحبان اختراعات منتخب از سوی داوران به عنوان نخبه سطح سه مورد حمایت این بنیاد قرار می گیرند.
فرزام در ادامه با بیان اینكه امسال از بین 181 طرحی كه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، تعداد 41 طرح ثبت اختراع شده است، گفت: در مرحله نخست 30 اختراع مجوز ارزیابی بنیاد را كسب كردند.
مسئول ارزیابی اختراعات ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس افزود: از این تعداد 20 اختراع از استان های مختلف از سوی 10 داور كشوری - استانی ارزیابی نهایی می شوند.
وی در ادامه ملاك ارزیابی داوران برای اختراعات ارائه شده به این جشنواره را آیین نامه اختراعات سطح سه بنیاد ملی نخبگان عنوان كرد و گفت: ارزش نوآوری، طول عمر فناوری و قابلیت تولید انبوه از جمله موضوعات مورد توجه داوران است.
فرزام همچنین با بیان اینكه بنیاد ملی نخبگان در گذشته دو بار در سال جشنواره نخبگان رو برگزار می كرد گفت این بنیاد از این پس از هر جشنواره ای كه از سوی نهادهای مختلف در حوزه نوآوری برگزار می شود حمایت لازم را خواهد داشت.
ششمین دوره جشنواره ملی دانایی خلیج فارس با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 7 و 8 اردبیهشت در دانشكده نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.
علمی ** 1836 ** 9314**1440
کد N1223087

وبگردی