آفتاب

شركت CMIچين ايجاد مگاپورت در منطقه آزاد چابهار را بررسي كرد

شركت CMIچين ايجاد مگاپورت در منطقه آزاد چابهار را بررسي كرد

چابهار- ايرنا- اعضاي هيات سرمايه گذاري شركت CMI (سي.ام.آي) چين با سفر به بندر چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان ايجاد مگاپورت در منطقه آزاد را مورد بررسي قرار دادند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاون اقتصادي و عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار گفت: تيم فني شركت سرمايه گذاري CMI چين در سفر سه روزه به چابهار از زيرساخت هاي بندري و بخش هاي مختلف منطقه آزاد ديدن كردند.
عبدالرحيم كردي افزود: تيم سرمايه گذاري CMI به منظور ايجاد مگاپورت در اين منطقه بررسي لازم را انجام و راههاي آن را به صورت فني و تخصصي مورد بحث و بررسي قرار دادند.
وي گفت: چشم انداز توسعه منطقه آزاد چابهار در بخش حمل و نقل و ترانزيت كالا به ويژه فرآورده هاي صنعتي و توليدي بخش پتروشيمي ضرورت ايجاد مگاپورت در اين منطقه را دو چندان مي كند.
وي بيان كرد: اين شركت چيني پس از مطالعات اوليه طرح توجيهي و فني خود را جهت احداث مگاپورت در منطقه آزاد چابهار ارايه داده و پس از جانمايي، اين پروژه مهم را به صورت فازبندي اجرا مي كند.
معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ايجاد شهرك صنعتي چيني دردو بخش به وسعت 240 و 300 هكتاري در محدوده منطقه آزاد چابهار تصويب و توافق شد در اين زمينه جهت همكاري هاي مشترك از گروههاي چيني ديگر فعال در اين زمينه دعوت بعمل آورند.
اعضاي هيات شركت CMI چين در ادامه حضور در منطقه آزاد چابهار، پس از بازديد از طرح توسعه بندر شهيد بهشتي در نشستي جداگانه با ' سياوش رضواني ' مدير كل بنادر و دريانوردي سيستان وبلوچستان در خصوص مشاركت در ساخت و تكميل فاز 2 طرح توسعه بندر شهيد بهشتي بحث و تبادل نظر كردند.
چابهار تنها بندر اقيانوسي كشور و سرزمين موج و مرجان با 13هزار و 161 كيلومترمربع گستره از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.
اين شهرستان زيبا و ساحلي در منطقه مكرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است و تا زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان 645 كيلومتر فاصله دارد.
3043 / 6081**1565
کد N1222346

وبگردی