آفتاب

افزایش چهارده و نیم درصدی آمار سقط جنین درمانی در سال 94

افزایش چهارده و نیم درصدی آمار سقط جنین درمانی در سال 94

ایلنا: رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش چهارده و نیم درصدی آمار سقط جنین درمانی در سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سالاری؛ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به آمار سقط جنین درمانی در سال 94 اظهار کرد: 1950 مورد پذیرش سقط جنین درمانی در سال 94 داشتیم که نسبت به سال 93 این رقم 14 و نیم درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از 1950 مورد سقط جنین درمانی 1045 مورد گواهی دادیم و 893 مورد را مجوز ندادیم که سقط جنین انجام شود و 53 و نیم درصد را در سال 94 مجوز دادیم.

وی افزود: برای مراجعه به پزشکی قانونی به منظور سقط جنین دیگر نیازی به درخواست قضایی نیست و با رضایت مادر در صورتی که سن جنین کمتر از چهار ماه باشد با ارائه مدارک دو نوبت سونوگرافی عکس دار که مشخص‌کننده ناهنجاری‌های جنین باشد، انجام می‌شود.

سالاری با بیان اینکه مجوز سقط جنین درمانی قبل از چهار ماه به دلایل مختلفی صادر  می‌شود  گفت: در مواردی که نقص در جنین وجود داشته باشد و یا باعث آسیب مادر شود و همچنین در مواردی که مادر در نگهداری و تولد بچه دچار مشقت و سختی شود مجوز سقط جنین درمانی با رضایت مادر صادر خواهد شد که در این زمینه تایید سه پزشک متخصص مربوطه و مجوز پزشکی قانونی در بیمارستان‌ها برای سقط جنین کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی در اسرع وقت حتی در زمانی که یک روز فرصت برای سقط وجود دارد توسط پزشکان آنکال صادر می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص فعالیت‌های اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل پزشکی قانونی در سال 94 افزود: به روش‌های مختلفی در پزشکی قانونی با ارباب رجوع ارتباط داریم که شامل رسیدگی حضوری، تلفنی، پیامکی و رسیدگی از طریق سایت می‌باشد و در این زمینه در سال 94، 189 مورد رسیدگی تلفنی انجام شده و 126 مورد رسیدگی حضوری بوده است که در 76 مورد به ثبت شکایت منجر شده و 53 مورد را شفاهی توضیح دادیم و 20 مورد نیز به صورت پیامکی ثبت شکایت کرده‌اند که رسیدگی و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که هر پرونده ای را از کمیسیون، آزمایشگاه و تشریح در صورتی که شکایتی وجود داشته باشد رسیدگی کنیم و در این زمینه مردم می توانند برای رسیدگی به شکایت با تلفن 77503158 تماس بگیرند و از طریق مراجعه به سایت WWW.th.lno.irنیز ثبت شکایات انجام خواهد شد.

 

 

 

کد N1221878

وبگردی