آفتاب
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور:

مردم از ضرورت مراجعه به روانشناس آگاه نيستند/انتقاد از اختصاص بودجه 3 درصدي به موضوع سلامت روان

مردم از ضرورت مراجعه به روانشناس آگاه نيستند/انتقاد از اختصاص بودجه 3 درصدي به موضوع سلامت روان

تهران - ايرنا - رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور با انتقاد از اختصاص سه درصد از كل بودجه حوزه سلامت به بخش سلامت روان تصريح كرد: مردم از ضرورت مراجعه به روانشناسان آگاهي ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، عباسعلي اللهياري اين مطلب را روز سه شنبه در نشست خبري برگزاري همايش روز بزرگداشت روانشناس و مشاوره(نهم ارديبهشت ماه) عنوان كرد.

** وضعيت روان افراد جامعه مطلوب نيست
وي افزود: عواملي همچون جنگ، تحريم ها، مشكلات اقتصادي و عملكرد بد برخي مسئولان سبب شده روان افراد جامعه در تهديد جدي قرار گيرد و وضعيت نامطلوبي داشته باشند.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: همانطور كه سربازان در جنگ تحميلي در صف اول مقابله با دشمن قرار گرفتند، امروز نيز بايد روانشناسان در اين حوزه به مردم كمك كنند.
اللهياري با بيان اينكه مردم از ضرورت مراجعه به روانشناسان و مشاوران آگاهي ندارند، افزود: اصحاب رسانه مي توانند در آگاهي رساني به مردم در اين خصوص تاثيرگذار باشند.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: اگر مردم براي رفع نيازهاي روحي و رواني خود به روانشناسان و مشاوران رجوع نكنند به رمال ها و برخي عرفان هاي كاذب روي مي آورند كه خود دردسرساز است.

** روانشناسي و مشاوره در كشورهاي توسعه يافته جايگاه رفيعي دارد
وي با بيان اينكه روانشناسي و مشاوره در كشورهاي توسعه يافته از جايگاه رفيعي برخوردار است، افزود: علم روانشناسي و مشاوره در كشورهاي توسعه يافته دانش اقتدار و قدرت ناميده مي شود زيرا انساني كه از سلامت روان برخوردار باشد مي تواند به افزايش قدرت و اقتدار جامعه كمك كند.
اللهياري ادامه داد: ديگر در دنياي جديد داشتن سخت افزارها و تكنولوژي، دليل پيشرفت و توسعه كشور نيست و منابع انساني تاثيرگذار از مولفه هاي اصلي توسعه كشور هستند.

** انتقاد از اختصاص بودجه 3 درصدي به سلامت روان
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور با انتقاد از نگرش غلط موجود در كشور به سلامت روان گفت: سلامت جامعه را فقط به سلامت جسم محدود كرده ايم و از كل بودجه سلامت كشور فقط سه درصد به سلامت روان اختصاص يافته در حاليكه در فرانسه 76 درصد از بودجه سلامت كشور به مسائل رواني تخصيص داده مي شود.

** در ارائه گواهينامه رانندگي سلامت روان افراد لحاظ شود
وي درمورد برنامه هاي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: در نظر داريم در همكاري با ديگر نهادهاي كشور، در حوزه سلامت روان مردم كمك كنيم. به عنوان مثال در ارائه گواهي رانندگي بايد سلامت روان فرد نيز مورد ارزيابي قرار بگيرد.
اللهياري ادامه داد: همانطور كه براي ارائه گواهينامه به افراد، بينايي فرد را ارزيابي مي كنيم بايد سلامت روحي رواني وي را نيز را مورد بررسي قرار دهيم تا متوجه شويم كه آيا فردي اجازه رانندگي دارد از سلامت روان برخودار است يا نه.
اجتمام ** 3377 ** 9314 ** 1071
کد N1221523

وبگردی