آفتاب
امیر عبدالهیان در دیدار با معاون وزیرخارجه سوئیس:

اقدامات تروریستها در سوریه نقض آتش بس است/استقبال از گفتگو در یمن

اقدامات تروریستها در سوریه نقض آتش بس است/استقبال از گفتگو در یمن

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه تشدید اقدامات برخی گروههای مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد ونقض توافق آتش بس دانست که میتواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه سازد.

 تحولات منطقه بویژه اخرین رخدادهای عراق،سوریه،یمن  در ملاقات قائم مقام وزیرخارجه سوئیس و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان مورد بررسی قرار گرفت. 

  قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با تاکید بر اینکه نقش ج.ا.ایران در حل بحران سوریه را اساسی و مهم است گفت: گفتگوی سیاسی  تنها راه حل بحران سوریه است و تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو را ضروری است.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت جمهوری اسلامی یران از آقای بشار اسد بعنوان رئیس جمهور قانونی سوریه حمایت می کند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور می داند.

وی تاکید کرد: مردم سوریه حق دارند بدون فشار تروریست ها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه گفت :تهران از گفتگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل برگزار می شود حمایت می کند و معتقد است راه حل برون رفت ازبحران  در سوریه صرفا سیاسی است.

وی با اشاره به رشد فزاینده گروههای تروریستی در منطقه به پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروههای تروریستی در این دو کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون ائتلاف بین المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات موثری را انجام دهد.

امیرعبداللهیان تشدید اقدامات برخی گروههای مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد ونقض توافق آتش بس دانست که میتواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه سازد.

معاون وزیرخارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از استحکام یافتن آتش بس و گقتگوهای سیاسی در یمن استقبال می کند و همزمان بر جدیت در مبارزه  با تروریسم در یمن نیز تاکید می نماید.

کد N1220951

وبگردی