آفتاب

ضرورت احیای نظارت شرکای اجتماعی روابط کار بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی

ضرورت احیای نظارت شرکای اجتماعی روابط کار بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی

ایلنا: در عصر دومین روز از هفته کارگر نشست مشترک تشکل های صنفی کارگری وکارفرمایی پیرامون بررسی خواسته‌های صنفی جامعه کارگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست نمایندگانی از اتحادیه های کارگری تشکیلات خانه کارگر، شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی کارگری و به ویژه کارگران ساختمانی حضور داشتند و از سوی مقابل نیز اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران و خانه کشاورز به عنوان بخش کارفرمایی شرکت داشتند.

در نشست عصر امروز حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، علیرضا حیدری مسئول کمیته مزد و بیمه خانه کارگر و ناصر برهانی مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران و محمد عطاردیان رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی به صورت مشترک بر ضرورت نظارت شرکای اجتماعی بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی تاکید کردند.

هرکدام از سخنران به نوبه خود با یادآوری اینکه کارگران و کارفرمایان بیمه شده به عنوان پرداخت کننده اصلی هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی در عمل مالکان اصلی این سازمان بین النسلی محسوب می‌شوند، خواستار احیای دوباره شورای عالی تامین اجتماعی شدند.

همچنین «فتح الـله بیات» رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری نیز در سخنرانی که در نشست عصر امروز ایراد کرد، خواستار توجه دولت و کارفرمایان به شرایط پیش بینی شده در ماده 7 قانون کار شد.

وی بابیان اینکه براساس تبصره‌های این ماده از قانون کار می‌بایست مشاغل دائم از موقت تفکیک و حداقل مدت انعقاد قرارداد در کار غیر دائم مشخص شود، گفت: امروز بیش از 90 درصد جامعه کارگری را نیروهای قراردادی و پیمانکاری تشکیل می‌دهند که امنیت شغلی آنها به هیچ وجه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد .

بیات افزود: کارگران به عنوان عامل اصلی تولید اگر از امنیت شغلی لازم برخوردار نباشند نمی‌توان انتظار رونق اقتصادی و افزایش بهره‌وری را داشت.

این نشست مشترک که در سالهای گذشته نیز به مناسبت هفته کارگر برگزار شده است و درآن موضوعات مختلفی همچون مطالبات جامعه کار و تولید از سازمان تامین اجتماعی، خواسته‌های معیشتی کارگران شاغل وبازنشسته، تامین مورود بررسی قرار گرفته و در نهایت امنیت شغلی برای کارگران قراردادی و پیمانکاری قراردادهای کارو امنیت شغلی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.

کد N1220293

وبگردی