آفتاب

توضیح وزیر جهاد کشاورزی درباره شیرخشک وارداتی در محصولات لبنی

توضیح وزیر جهاد کشاورزی درباره شیرخشک وارداتی در محصولات لبنی

میزان به نقل از وزیر جهاد کشاورزی نوشت: قرار بر آن نیست که شیرخشک های وارداتی در محصولات لبنی استفاده شود.

محمود حجتی درباره مشکلات فروش شیر خام به واحدهای تولید کننده لبنیات و استفاده از شیرخشک وارداتی در تولید این محصولات گفت: ما چنین اطلاعی نداریم و گمرک هم آن را تایید نمی‌کند چرا که اصولا شیرخشک مورد استفاده در لبنیات اصلا اجازه واردات ندارد.

وی با اشاره به تولید حدود 10 میلیون تن شیر در سال اظهار کرد: در سال گذشته 8000 تن شیر خشک به کشور وارد شده که اگر آن را به شیر تبدیل کنیم حدود 50 هزار تن می‌شود. بنابراین رقم بسیار ناچیزی در مقابل تولید شیر است.

حجتی تصریح کرد: از سوی دیگر وقتی محتوای شیرخشک‌های وارد شده را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که مربوط به شیرخشک‌های خاص مثل شیرخشک نوزاد است.

به گفته وی، کارخانه‌های تولید لبنیات، شیر خام می‌خرند اما به دلیل افزایش تولید شیر و کاهش تقاضا و صادرات مواد لبنی در بازار جهانی خرید شیر خام کاهش پیدا کرده است.

او با بیان این که به دنبال دریافت یارانه صادراتی برای فرآورده‌های لبنی هستیم، اظهار کرد: کشورهای اروپایی و همسایه‌های ما یارانه صادراتی فوق العاده زیادی را به محصولات لبنی خود تخصیص می‌دهند که این امر باعث کاهش صادرات ایران در این حوزه شده است. در عین حال ما هنوز موفق نشده‌ایم یارانه صادراتی برای این بخش بگیریم که مکاتبه‌های آن نیز با معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شده است. 

3939

کد N1218116

وبگردی