آفتاب

البرز پايتخت علوم كشاورزي كشور

البرز پايتخت علوم كشاورزي كشور

كرج- ايرنا- قائم مقام سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي، البرز را پايتخت علمي كشاورزي كشور دانست.

به گزارش ايرنا، غلامحسين طهماسبي روز يكشنبه درنشست شوراي بخش كشاورزي كه به منظور راه اندازي شوراي تحقيقات بخش كشاورزي در استان در جهاد كشاورزي البرز برگزار شد، افزود: قبل از اين در تمام استان ها مركز تحقيقات و ترويج بخش كشاورزي راه اندازي شده بود.
وي اظهار داشت: اين شورا به منظور ايجاد ارتباط بين بخش اجرا و تحقيقات تشكيل مي شود و به لحاظ شرايط موجود در اين استان نيازي فراتر از راه اندازي يك مركز تحقيقات ديده مي شد.
وي گفت: اين شورا به منظور بهره مندي از توان مراكز تحقيقاتي مادر مستقر در البرز به لحاظ توان علمي بسيار بالائي كه دارند و تمام فعاليت هاي اين بخش در كشور را هدايت مي كنند، شكل گرفته است.
طهماسبي با اشاره به اينكه اين شورا با عنوان شوراي تات (تحقيقات، آموزش و ترويج) ايجاد شده، بيان داشت: در آئين نامه شوراي تات استان، موسسات مادري به عنوان اعضاي شورا ديده شده اند .
وي افزود: در استان البرز حدود 20 موسسه تحقيقات مادري كشور مستقر هستند كه تمام آن ها براي پاسخگوئي به نيازهاي استان همكاري لازم را بايد با اين شورا در استان داشته باشند تا بتوان استفاده بهينه از منابع آب و خاك را در البرز داشته باشيم.
وي اضافه كرد: اين شورا در استان البرز مي تواند فراتر از شوراهاي تات ديگر استان ها عمل كند زيرا در استان هاي ديگر بر اساس نياز استان طرح ها آماده و به مراكز تحقيقاتي ارسال و در آن جا طرح مطالعه مي شود ولي در البرز براي ارتباط با اين موسسات مسير خيلي كوتاه تر و علمي تر خواهد شد.
قائم مقام سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي اظهار اميدواري كرد تا با راه اندازي اين شورا در البرز، اين استان در اجراي بيشتر طرح ها به عنوان پايلوت كشوري در بخش ترويج قرار گيرد.
نخستين جلسه شوراي تحقيق، آموزش و ترويج كشاورزي استان البرز با حضور روسا و معاونين موسسات تحقيقاتي كشوري مستقر در استان البرز برگزار شد.
روساي مركز تحقيقات علوم دامي كشور، صنايع فني كشاورزي كشور، موسسه بيوتكنولوژي كشاورزي، موسسه تهيه و توليد نهال و بذر، معاون پژوهشي موسسه تحقيقاتي واكسن و سرم سازي رازي، مديركل منابع طبيعي استان البرز و مدير كل دامپزشكي استان البرز از جمله شركت كنندگان در اين شورا بودند.
6156/1535
کد N1217606

وبگردی