آفتاب
قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

نظام نوین ترویج کشاورزی در سطح کشور طراحی شد

نظام نوین ترویج کشاورزی در سطح کشور طراحی شد

کرج - قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت شکل‌گیری الگوی کشت مناسب در تحقیقات کشاورزی تاکید کرد و گفت: نظام نوین ترویج کشاورزی در سطح کشور طراحی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین طهماسبی در جلسه شورای تحقیقات، آموزش، ترویج کشاورزی و منابع طبیعی که صبح یکشنبه در محل سازمان جهادکشاورزی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: شورای «تات» به عنوان شورای تحقیقات، آموزش و ترویج استان البرز برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این شورا در دیگر استان های کشور در ارتباط با نیازهای تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی بخش کشاورزی تشکیل می شود، افزود: با کمک موسسات تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی استان ها طرح های تحقیقاتی تدوین و برای پاسخگویی به نیازهای هر منطقه بکارگیری می شود.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه در استان البرز موسسات تحقیقات مادری وجود دارد و به نوعی این منطقه پایتخت کشاورزی کشور محسوب می شود، گفت: بر این اساس تشکیل شورای تات استان البرز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امید است با کمک موسسات تحقیقات مادر بتوان پاسخگوی نیازهای استان البرز در زمینه کشاورزی باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در جهان کنونی شرایط در حال تغییر است بدون تردید اثرات این تغییرات اقلیمی در کشور ما وسیع تر نمود پیدا می کند از این رو نیاز به تحقیقات جدید بیشتری در این بخش احساس می شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه تولید نسخه های جدید تحقیقاتی برای مقابله با این شرایط جدید در این زمینه تاثیرگذار است، گفت: تولید نسخه های کاربردی برای استفاده از روش های مناسب در بخش تحقیقات به بخش کشاورزی کمک شایانی می کند.

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت مناسب با شرایط جدید برای تامین نیازهای غذایی کشور می تواند در بخش تحقیقات شکل بگیرد، گفت: با توجه به مشکلات موجود بنا داریم فعالیت های ترویجی به صورت پایلوت در چند استان گسترش پید کند.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه نظام نوین ترویج در سطح کشور طراحی شده است، اظهار کرد: امید است بتوان با استفاده از ظرفیت و پتانسیل همکاران دانشگاهی و وزارت جهاد کشاورزی یافته های تحقیقاتی در زمینه استفاده بهینه از آب و منابع خاک در منابع طبیعی شرایط بهتری را به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در زمینه اجرایی شدن طرح نظام نوین ترویچ، اعتبارات خوبی در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: در استان ها بر اساس نیازهای هر منطقه طرح های تحقیقاتی مناسب طراحی می شود.

طهماسبی در پایان با بیان اینکه آموزش بهره برداران بخشی از فعالیت هایی است که در قالب طرح نظام نوین ترویج دنبال می کنیم، تصریح کرد: در گذشته آموزش بهره برداران محدود بوده اما در تلاش هستم پتانسیل آموزشی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بخش بهره برداران قرار گیرد.

کد N1217364

وبگردی