آفتاب

رحيم پور ازغدي: قدرت، ضامن امنيت اجتماعي است

رحيم پور ازغدي: قدرت، ضامن امنيت اجتماعي است

مشهد- ايرنا- عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: ايجاد امنيت اجتماعي و اقتصادي از وظايف قطعي حكومت اسلامي است و امنيت اجتماعي در سايه قدرتي حاصل مي شود كه دشمنان از آن بترسند تا جرات تهديد از آنان گرفته شود.

به گزارش ايرنا، حسن رحيم پور ازغدي روز شنبه در همايش بهداشت و سلامت سربازان در جمع سربازان سپاه امام رضا (ع) در مشهد افزود: برخي در داخل كشور گمان مي كنند با اخلاق و عدالت نمي شود امنيت اجتماعي را برقرار كرد در حالي كه عدالت به معناي رفتار محترمانه با مردم و برخورد قاطعانه با مجرم است.
وي اظهار كرد: براي مواظبت از مردم نبايد مزاحم آنان شد و مردم بايد بدون ترس با دولت رابطه صادقانه و به يكديگر اعتماد داشته و با يكديگر انس و الفت داشته باشند اما خائن بايد براي خيانت بترسد.
وي با بيان اينكه امنيت حيطه هاي بسياري از جمله نظامي، انتظامي، اقتصادي، اخلاقي و اجتماعي را شامل مي شود گفت: امنيت در رأس حقوق بشر است و هر انساني فارغ از كفر و ايمانش بايد از اين حق برخوردار باشد.
رحيم پور ازغدي، مقدار ترس در جامعه را معيار امنيت در آن اجتماع دانست و افزود: امنيت اجتماعي در اولويت قرار دارد زيرا وجود يا نبودن امنيت نظامي بر ديگر حيطه ها تاثير مستقيم دارد و پيشرفت هاي علمي و اقتصادي بدون امنيت اجتماعي ارزش ندارد.
وي با اشاره به آياتي از قرآن مجيد اظهار كرد: كساني كه امنيت اجتماعي و اقتصادي مردم را به خطر مي اندازند در حقيقت با خداوند اعلان جنگ كرده اند كه به صورت جنگ با مردم تجلي مي يابد.
وي با واكاوي رفتار و گفتار حضرت امام علي (ع) در برخورد با دشمنان گفت: در باره دشمنان داخلي و خارجي نبايد همه را به يك ديد نگريست و تحليل كرد و چه بسا در ميان دشمنان افراد ناآگاه وجود داشته باشند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: تكليف درباره كساني كه امنيت را تهديد مي كنند مشخص است و در برابر هر كس كه طغيان كند بايد ايستاد اگر چه جاهل باشد اما بايد طيف هاي مختلف دشمن را شناخت و با هر كدام برخوردي درخور انجام داد و برخي بد اخلاقي ها را بايد تحمل كرد.
همايش آموزش بهداشت و سلامت سربازان در مشهد با حضور سربازاني از تمام رده هاي سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوي مدت دو روز ادامه دارد.
7500/ 6053**1565
کد N1216861

وبگردی