آفتاب

دولتمردان با سامانه 101 شنونده مشكلات زنان هستند

دولتمردان با سامانه 101 شنونده مشكلات زنان هستند

تهران - ايرنا - مشاور امور بانوان در وزارت راه و شهرسازي گفت: سامانه پيامكي 101 را بايد به مثابه يك همه پرسي ملي در نظر گرفت چرا كه در اين راستا هم دولتمردان شنونده مشكلات زنان خواهند بود و هم مي توانند خودشان، ارزيابي هاي تخصصي را از جامعه دريافت كنند.

سامانه پيامكي 101 معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري سال گذشته همزمان با ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) راه اندازي شد. بانوان با اين سامانه مشكلات خود را به كارشناسان مطرح مي كنند.
مونا عرفانيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: اين سامانه، تمهيدي براي رسيدن به يك جامعه مدني است كه فضاي گفت و گوي دو طرفه بين شهروندان و دولت را ايجاد مي كند.
عرفانيان اظهار كرد:يكي از مهم ترين نتايج اين سامانه مشاركت شهروندي و به خصوص مشاركت بانوان در هر شرايط زماني و مكاني، قوميتي و يا تحصيلي است و زنان مي توانند خواسته هاي خود را مطرح كنند؛ اين سيستم كمك مي كند افرادي كه در يك نهاد سياست گذار حضور دارند علاوه بر آنكه به مشكلات مردم آگاه مي شوند به نوعي يك روش پژوهشي را هم در اختيار خواهند داشت.
مشاور امور بانوان در وزارت راه و شهرسازي، بهره گيري ثانويه سامانه 101 را بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: از طريق اين سامانه ، آراء و نظرات زنان در رابطه با مصائب و مشكلات آنان، قابل درك خواهد بود و آناليز كمي و كيفي را براي سياست گذاران در پي خواهد داشت.
عرفانيان ادامه داد: يكي از مشكلات بزرگ در حوزه زنان اين است كه بسياري از مطالبات آنان ، مطالبات درستي نيستند و خيلي از اين مطالبات باعث تقليل نقش زنان و بسياري ديگر ربطي به مسايل جنسيتي ندارند. اين ها مسايلي به شمار مي آيند كه باعث مي شوند تا مشاوران امور بانوان در دستگاه ها با ميزان بالايي از مطالبات مواجه مي شوند كه نتوانند از عهده همه امور برآيند و يا بر مطالبات اصلي تمركز كنند.
اين مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: اين سامانه اين امكان را ايجاد كرده است تا علاوه بر اينكه شنونده مشكلات هستيم به سطحي از آگاهي و درك درست از مطالبات زنان برسيم بنابراين نبايد از اين پتانسيل بزرگ غافل ماند.
اجتمام(4)**7268**1776
کد N1216104

وبگردی