آفتاب

صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به عمان از سرگرفته شد

صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به عمان از سرگرفته شد

تهران- ايرنا- «مصطفي كناركوهي» مديركل دامپزشكي خوزستان از شروع دوباره صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به عمان توسط شناورهاي ايراني خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از مانا، كناركوهي در اين خصوص گفت: در سال جاري برنامه ريزي براي صادرات دام زنده سبك از بنادر آبادان، شادگان، اروند كنار، چوئبده و هنديجان صورت گرفته و امسال چندين محموله دام به عمان صادر شد.
وي با اشاره به اينكه صادرات دام زنده از بنادر خوزستان با مجوز وزارت جهاد كشاورزي صورت مي گيرد، افزود: سال گذشته 96هزار راس دام از بنادر خوزستان به خارج از كشور صادر شده است.
مديركل دامپزشكي استان خوزستان در ادامه با بيان اينكه صادرات دام زنده از بنادر استان به كويت همچنان متوقف است از آمادگي تجار ايراني براي از سرگيري صادرات دام زنده به اين كشور خبر داد.
كناركوهي ممنوعيت واردات دام از بنادر خوزستان به كشور كويت را يك تصميم سياسي و تحت تاثير فشار دولت عربستان سعودي توصيف كرد و گفت: با مهار بيماري تب برفكي در خوزستان تجار كويتي مشتاق هستند دام زنده از بنادر خوزستان وارد كنند. بنادر چوئبده، شادگان و اروندكنار نزديك ترين بنادر كشور به كويت هستند.
گفتني است صادرات دام زنده توسط شناورهاي ايراني صورت مي گيرد.
شبد**1953** 3404
کد N1215066

وبگردی