آفتاب

پرواز هماي رحمت بر فراز آستان منور رضوي در شب ميلاد حضرت علي (ع)

پرواز هماي رحمت بر فراز آستان منور رضوي در شب ميلاد حضرت علي (ع)

مشهد- ايرنا- همزمان با شب سيزدهم ماه رجب المرجب و سالروز خجسته ميلاد مولود كعبه، مولاي متقيان حضرت علي (ع)، هماي رحمت بر فراز گنبد زرد آستان ملائك پاسبان رضوي به پرواز درآمد و دلهاي هزاران عاشق و شيفته حضرت علي (ع) را با خود همراه نمود.

به گزارش ايرنا، در چنين شبي نسيم مهر و عدالت در بهشت ثامن الائمه حضرت علي بن موسي الرضا (ع) وزيدن گرفت و مشام زائران و مجاوران آستان رضوي را از عطر خوش علي مرتضي (ع) مصداق كامل اسوه حسنه و هماي رحمت و آيت خداوند، نوازش داد.
امشب در مشهدالرضا (ع) سفره اي از گل براي مولود كعبه پهن شد كه عطر آن فضاي شهر را پر كرد و نور چراغ ها به يمن ميلاد خجسته وصي برحق پيامبر اسلام (ص) شب سياه را چون روز روشن نمود.
انعكاس نور معنويت در شهر امام رضا (ع) و درخشش گنبد زرد طلاي بارگاه آن حضرت كه زير نور چراغ ها افزون شد، دلهايي را كه سراپرده محبت علي (ع) بود به سوي حرم مطهر حضرت امام هشتم (ع) كشاند تا از اين بوستان گلي برچينند و از عطرش مشعوف شوند.
زائران و مجاوراني كه امشب در سيزدهم ماه بندگي و رحمت، بر آستان مبارك حضرت رضا (ع) تكيه كرده و دلهايشان را به پنجره فولاد حرمش گره زده اند، نايب الزياره ميليونها مسلماني هستند كه آرزوي تشرف در چنين شبي و ساعتي را به حرم امام هشتم (ع) دارند.
خادمان بارگاه منور رضوي از زائران و مجاوران با گل و شيريني پذيرايي نمودند و شيفتگان علوي در صحن و سراي معطر و منور اين آستان مقدس آرام گرفتند و به راز و نياز با معبود پرداختند و اين ميلاد خجسته را به ساحت مبارك حضرت امام رضا (ع) تبريك و تهنيت عرض نمودند.
مراسم محوري جشن ميلاد حضرت امام علي (ع) در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد و ذاكران اهل بيت (ع) به مولودي خواني و شعرخواني پرداختند.
سخنران حرم مطهر رضوي در اين مراسم با تبريك فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت علي (ع) و روز پدر گفت: ماه رجب، ماه عبادت، بندگي و ريزش رحمت الهي است بويژه آنكه نخستين روز اعتكاف با سالروز ميلاد مولاي متقيان آغاز مي شود.
حجت الاسلام حسيني قمي افزود: رجب المرجب به معناي ماه تعظيم است به طوري كه حتي مردم عصر جاهليت نيز در برابر ماه رجب تعظيم كرده و آن را تكريم مي نمودند.
وي بيان كرد: در شب ميلاد حضرت علي (ع) آسمان و زمين غرق نور مي شود و در ماه رجب همه كارهاي غلط حتي جنگ با كفار حرام مي گردد.
وي با تاكيد بر اينكه در ماه رجب المرجب بايد كينه ها را از بين برد گفت: در قرآن كريم در كنار يكتاپرستي، احسان به پدر و مادر را شش بار تكرار شده است.
سخنران حرم مطهر رضوي افزود: حضرت امام علي (ع) نيز مي فرمايند دعا در كنار قبر پدر و مادر مستجاب مي شود و هر كس به والدينش خدمت كند، دنيا و آخرت را به دست مي آورد.
وي اظهار كرد: بايد از سبك زندگي و ويژگي هاي حضرت علي (ع) و ساير ائمه معصومين (ع) الگو گرفت و در زندگي به كار برد و به جاي طلب حوائج مادي از حضرت امام رضا (ع) حوائج معنوي را درخواست كرد.
نظير اين مراسم در مساجد، تكايا، محافل و بقاع متبركه مشهد و ساير نقاط استان خراسان رضوي نيز برگزار شد.
7489 / 6053**1565
کد N1213019

وبگردی