آفتاب
رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم كل قوا:

شهيد قرني الگوي واقعي در حفظ عزت، شرف، دين و ايمان است

شهيد قرني الگوي واقعي در حفظ عزت، شرف، دين و ايمان است

تهران - ايرنا - رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم كل قوا گفت: شهيد امير سپهبد محمدولي قرني، يك الگوي واقعي است كه بايد از او سرمشق گرفت زيرا در دوران ستمشاهي و آن فضاي آلوده، عزت، شرف، دين و ايمان خود را حفظ كرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، اين مطلب را حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا صفايي روز چهارشنبه در آيين گراميداشت سالگرد ترور شهيد سپهبد محمد ولي قرني نخستين رئيس ستاد مشترك ارتش كه با حضور تعدادي از فرماندهان، مسئولان و كاركنان ارتش در مسجد امام خميني(ره) ستاد مشترك آجا برگزار شد، عنوان كرد.
وي گفت: سپهبد قرني به عنوان نخستين شهيد ترور در دوران انقلاب اسلامي، مهمترين نقش را در 43 روز مديريت خود در ستاد ارتش ايفا كرد.
رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم كل قوا ادامه داد: اين شهيد بزرگوار به خاطر روحيه ظلم ستيزي و استكبارستيزي كه داشت، مورد فشار رژيم پهلوي قرار گرفت و بخشي از زندگي خود را در زندان و شكنجه گذراند و در نهايت به عنوان افسر اخراجي از ارتش كنار گذاشته شد.
صفايي گفت: بعد از انقلاب اسلامي، ايشان به رياست ستاد ارتش منصوب شد و در 43 روزي كه از بحراني ترين روزهاي انقلاب بود در ارتش و در مقابله با ضد انقلاب نقش آفريني كردند و در نهايت به آن چيزي كه شايستگي و لياقتش را داشت يعني شهادت در راه خدا نائل شد.
شهيد امير سپهبد «محمدولي قرني» 70 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در روز سوم ارديبهشت سال 1358 توسط گروهگ فرقان به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
اجتمام(3) ** 7029 ** 1071
کد N1212271

وبگردی