آفتاب

جبران «ضعف خدمات شهری» با سوله‌های بحران

جبران «ضعف خدمات شهری» با سوله‌های بحران

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به تغییر کاربرد سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران و تبدیل آنها به مدرسه، حوزه علمیه و ...

گروه مسکن: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به تغییر کاربرد سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران و تبدیل آنها به مدرسه، حوزه علمیه و محل بازی کودکان تذکر داد.



به گزارش «دنیای اقتصاد» تذکر این عضو شورای شهر نسبت به تغییر کاربرد سوله‌های بحران و اختصاص آن به سایر خدمات نشان‌دهنده کمبود سرانه‌های خدماتی، آموزشی و تفریحی در مناطق مختلف شهر است که ناگزیر باید از این محل جبران شود. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه تصمیمات شهرداری تهران نسبت به شهر کالبدمحور است نه انسان محور گفت: شهرداری تهران، خارج از چارچوب عمل می‌کند.

او با اشاره به تغییر کاربرد سوله‌های مدیریت بحران اظهار کرد: تعدادی از سوله‌های مدیریت بحران در مناطق شهرداری تهران تغییر کاربرد داده شده است، به طوری که شاهد هستیم تعدادی از این سوله‌ها به مدرسه، حوزه علمیه و محل بازی کودکان تبدیل شده است. او با بیان اینکه تعدادی از سوله‌های مدیریت بحران نیز تهاتر شده است، اعلام کرد: این موارد قابل پذیرش نیست از این رو شهرداری باید درباره این تغییر کاربرد توضیحات لازم را ارائه دهد. حافظی گفت: براساس مصوبه شورا، این سوله‌ها مکانی برای انبار تجهیزات فاسدنشدنی و استفاده آن در زمان‌های بحران است. ما فضای خالی در این سوله‌ها نداریم. این سوله‌ها باید تا سقف مورد استفاده وسایل مورد نیاز شوند. همچنین شهرداری در عمل نشان داده می‌تواند به راحتی ظرف چند ماه مجموعه‌هایی مانند بهاران را ایجاد کند، بنابراین امکان ایجاد فضاهایی برای ورزش بانوان را نیز قادر است احداث کند.

او پیشنهاد کرد: شهرداری طی مدت ۵ سال کاربری سوله‌های بحران را تک‌منظوره کند، اما مدیریت تمامی سوله‌های بحران به مدیریت بحران واگذار شود. مهدی چمران نیز با بیان اینکه در بازدیدی که از چند سوله بحران داشته است، دو ساعت طول کشیده تا کلید سوله را بیاورند، گفت: نمی‌توان در زمان بحران این‌گونه از این سوله‌ها استفاده کرد. این سوله‌ها برای ورزش ساخته نشده است، هر چند ما به شدت به فضاهای ورزشی نیازمندیم، بنابراین حتما مدیریت این سوله‌ها باید با سازمان مدیریت بحران باشد، نه در دست منطقه و اگر این سوله‌ها به عنوان انبار استفاده می‌شوند به سرعت باید تخلیه شوند. به گزارش «دنیای اقتصاد» روز گذشته شورای شهر تهران طرحی را به تصویب رساند که مطابق با آن مدیریت سوله‌های مناطق از شهرداری‌های مناطق به سازمان مدیریت بحران شهر تهران واگذار شد.

کد N1211402

وبگردی