آفتاب

گزارش یک روزنامه آلمانی از مرکز مخفی طراحی خودرو اپل/به دنبال خودروی الکتریکی

گزارش یک روزنامه آلمانی از مرکز مخفی طراحی خودرو اپل/به دنبال خودروی الکتریکی

کمپانی اپل ظاهرا می‌کوشد حوزه فعالیت‌های خود را گسترش داده و وارد یک فضای جدید شود. دویچه وله گزارش داده که روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه افشا کرده که اپل در برلین آزمایشگاهی مخفی دائر کرده تا با کمک کارشناسان آلمانی خودروی الکتریکی بسازد.

برخي كارشناسان نيز همزمان با اين گمانه‌زني‌ها پيش‌بيني كرده‌اند كه اپل با فعاليت‌هاي جديد خود عرصه را بر شركت‌هاي سنتي چون مرسدس بنز، بي ام وي، آئودي و فولكس واگن تنگ خواهد كرد و خودروي 'آي‌كار' (iCar) جايگزين خودروي معروف گلف خواهد شد.
روزنامه آلماني فرانكفورتر آلگماينه در گزارشي اختصاصي به جزيياتي تازه در اين باره پرداخته است.
در اين گزارش به اطلاعات منابع آگاه اشاره شده است كه به گفته‌ آنان، كمپاني اپل يك آزمايشگاه پنهاني براي طراحي و توسعه يك خودرو در برلين راه‌اندازي كرده است و ظاهرا برنامه‌هايي مشخص درمورد زمان عرضه خودروي آي‌كار در بازار آلمان دارد.
نشريه آمريكايي وال استريت ژورنال هم به تازگي از پروژه كمپاني اپل تحت نام 'تيتان' و ساخت و عرضه خودرويي برقي در چارچوب اين پروژه گزارش داده بود.
به نوشته روزنامه فرانكفورتر آلگماينه، اپل مدت‌هاست كه به خاطر استخدام و به كار گرفتن متخصصان و مهندسان كه در عرصه خودروسازي فعاليت دارند، خبرساز بوده است.
خبرگزاري رويترز هم گزارش داده بود كه اپل جيمي كارلسون، يكي از مهندسان برجسته شركت آمريكايي تسلا كه از پيشگامان توليد خودردوهاي برقي است را به خدمت خود درآورده است. پيش از آن نيز شماري از چهره‌هاي صاحب نام در اين عرصه از جمله مگان مك‌كلاين (از شركت فولكس‌واگن) به اپل پيوسته بودند.
فرانكفورتر آلگماينه در گزارش خود مي‌نويسد كه شركت اپل اكنون بين 15 تا 20 تن از كارشناسان و مهندسان برجسته آلماني را به كار گرفته تا ذهن و فعاليت خود را بر ساخت 'خودروي آينده' تمركز كنند.
گفته مي‌شود، اين افراد نسبتا جوان هستند و در زمينه مهندسي و همچنين ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزار تخصص دارند.
طراحي، ساخت و عرضه خودرويي جديد معمولا چند سال طول مي‌كشد و هزينه‌بر است. شركت‌هاي اپل و گوگل عليرغم اين مي‌كوشند كه پا به بازار خودرو بگذارند.
فعاليت‌هاي كمپاني گوگل در اين زمينه حتي به سال 2010 ميلادي برمي‌گردد و چند سالي است كه مشغول آزمايش خودرويي هوشمند و بدون راننده است.
شركت‌هاي خودروسازي آلماني چون فولكس‌واگن و بي ام وي اين فعاليت‌ها را به دقت زير نظر دارند و دنبال مي‌كنند.
طبق گزارش فرانكفورتر آلگماينه قرار است كه كمپاني اپل 'آي‌كار' را در قالب خودرويي كوچك در سال 2019 يا 2020 به بازار عرضه كند، آنهم در چارچوب خودروهايي كرايه‌اي.
در گزارش اين روزنامه آلماني آمده است، كمپاني اپل بر خلاف شركت‌هاي معمول خودروسازي از شبكه لازم براي فروش، توزيع و تعمير اين خودروها برخوردار نيست و شيوه كرايه را فعلا برگزيده است.
همچنين گفته مي‌شود كه خودروي شركت اپل قرار است در اتريش به توليد انبوه برسد. شركت 'ماگنا' كه به فرانك اشتروناخ، ميلياردر اتريشي‌-كانادايي تعلق دارد، به خاطر قطع توليد خودروهاي ميني‌كوپر از ظرفيت و امكانات لازم براي توليد برخوردار است.

۵۴۵۴

کد N1211325

وبگردی