آفتاب

درمان تقریبا 100 درصدی سرطان پروستات با یک روش جدید درمانی

درمان تقریبا 100 درصدی سرطان پروستات با یک روش جدید درمانی

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید از درمان تقریبا 100 درصدی مبتلایان به سرطان پروستات با یک روش پرتودرمانی حکایت دارد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان مرکز پزشکی سوات وسترن دانشگاه تگزاس که این مطالعه را انجام داده اند، می گویند که پرتودرمانی استریوتاکتیک بدن (SBRT) -- روش هدایت چند پرتو به یک تومور-- نسبت به روش های سنتی پرتودرمانی در درمان سرطان پروستات به اندازه قابل توجهی موثرتر است.
SBRT شامل نشانه گیری چند پرتو با دوز بالای تشعشع است که به گفته محققان، باعث می شود دوز تشعشع متمرکزتر شده و در عین حال اثرات آن بر بافت های سالم محدود شود.
از سوی دیگر محققان خاطر نشان کردند که این شیوه درمانی تاثیر سریعتری علیه سرطان داشته و عوارض جانبی کوتاه مدت یا بلند مدت کمتری دارد.
محققان ابراز امیدواری می کنند که توانایی بالای این شکل درمانی به اندازه قابل توجهی درمان بیماران مبتلا به سرطان پروستات را بهبود بخشد.
محققان در این مطالعه که در مجله European Journal of Cancer منتشر شده است، 91 بیمار مبتلا به سرطان را بررسی کردند و متوجه شدند که نرخ کلی درمان بیماران یاد شده با این روش درمانی 98.6 درصد است و هیچ متاستازی در یک دوره بررسی سه و پنج ساله وجود نداشت.
همچنین محققان مشاهده کردند که میزان زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان پروستات که با این روش درمانی معالجه شده بودند، سه سال بعد از این مطالعه برابر با 94 درصد و پنج سال بعد از این مطالعه 89.7 درصد بود.
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردان میانسال و سالمند است.
علت دقیق سرطان پروستات شناخته شده نیست اما تاثیرات هورمون های جنسی مردانه (تستوسترون) در رشد و گسترش تومور مشخص شده است.
علمی**2038**2017
کد N1210476

وبگردی