آفتاب

اختصاص اعتبار ۴۶۰ میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌ها و اکتشافات معدنی

اختصاص اعتبار ۴۶۰ میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌ها و اکتشافات معدنی

نمایندگان مجلس با اختصاص اعتبار ۳۰میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های معدنی و ۴۳۰میلیاردی به منظور اکتشافات معدنی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور با بند (الف) تبصره ۷ لایحه بودجه موافقت کردند.

بخش هزینه‌ای بند (الف) تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۵

درصورت سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید، حق انتفاع به صورت پلکانی نزولی در طول زنجیره فرآوری، توسط شورای اقتصاد تصویب و از ابتدای سال ۱۳۹۵ وصول خواهد شد.

موارد فوق صرفاً به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که زنجیره ارزش فرآوری را در داخل مجموعه‌‌ همان شرکت انجام دهند. درصورتی‌که شرکت‌های موضوع این جزء با رعایت قانون تجارت از محل سود خود اقدام به سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی پایین‌دستی کنند به میزان ده درصد (۱۰%) سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته از محل سود، به‌عنوان حق انتفاع بهره‌برداری محاسبه می‌شود.

پنجاه درصد (۵۰%) درآمد موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۳از محل اعتبارات ردیف ۱۵۷-۵۳۰۰۰۰ از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ا ختیار صندوق بازنشستگی فولاد و مبلغ ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد از مبالغ واریزی موضوع ردیف ۱۳۰۴۱۹ این تبصره با میزان دریافتی به‌صورت تخصیص‌یافته توسط خزانه‌داری کل کشور از طریق ردیفهای ۸۲-۵۳۰۰۰۰ و ۱۲۰-۵۳۰۰۰۰ (هشتاد درصد (۸۰%) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و بیست درصد (۲۰%) سازمان زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی کشور) در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد تا جهت طرحهای اکتشافی، طرحهای پژوهشی کاربردی، زیست‌محیطی و ایجاد زیرساخت‌های معدنی و ایمنی معدنی هزینه شود. مبلغ سیصد میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از درآمد این جزء از طریق طرح ۱۳۰۴۰۱۱۰۰۶ صرف زیرساخت‌های معدنی می‌شود.

کد N1210387

وبگردی