آفتاب

رقابت گوگل با اپراتورها برای بردن اینترنت بی‌سیم پرسرعت به خانه ها

رقابت گوگل با اپراتورها برای بردن اینترنت بی‌سیم پرسرعت به خانه ها

ایرنا نوشت: از زمان راه اندازی خدمات فراگیر اینترنت باند پهن Fiber توسط گوگل 5 سال می گذرد و اکنون مدیرعامل شرکت Google Access که وظیفه پشتیبانی این خدمات را بر عهده دارد، اعلام کرده است که گوگل به دنبال شناسایی فناوری های مناسب برای ارائه خدمات اینترنت باندپهن بی‌سیم است.

اگر گوگل به فناوري مناسب براي اتصال تمام خانه هاي آمريكا به اينترنت باندپهن دست يابد، هزينه بسيار سنگين نصب تجهيزات فيزيكي و كابل كشي و مشكل مشهور «آخرين مايل» كه در واقع شامل فرآيند سيم كشي فيبرنوري به درون تك تك منازل است، از بين مي رود. البته كاربران نيز از زير سايه غول هاي مخابراتي اين كشور يعني Comcat،‏ AT&T و Vrizon و مقررات دست و پاگير آن ها رها مي شوند.


البته در حال حاضر در مناطق روستايي كه به كابل يا فيبر نوري دسترسي ندارند، خدمات اينترنت بي‌سيم ارايه مي شود، اما سرعت اين خدمات چيزي نيست كه گوگل به دنبال آن است.


در حال حاضر چند شركت از جمله Project Decible، خدماتي را در زمينه شبكه هاي بي‌سيم ارايه مي كنند كه ممكن است ويژگي هاي موردنظر گوگل را در اختيار آن قرار دهد. اين شركت معتقد است كه شبكه بي‌سيم آن مي تواند با استفاده از طيف فركانس هاي بالا، از جمله امواج ميليمتري، به سرعت گيگابيت برثانيه برسد. امواج ميليمتري از فركانس 30 گيگاهرتز آغاز مي شوند و نيازمند ارتباط در خط مستقيم هستند و به همين علت ميزان دسترسي آن ها محدود است. سيگنال اين نوع شبكه را مي توان با استفاده از دريافت كننده اي كه روي پنجره نصب مي شود، دريافت كرد.


انتظار مي رود گوگل در سال هاي آينده خدماتي را ارايه كند كه كيفيت آن ها غول هاي مخابراتي فعلي را از ميدان به در كند.

 

5656

کد N1209219

وبگردی