آفتاب

اشتغال راه نفوذ قاچاق مواد مخدر را مسدود می‌کند

اشتغال راه نفوذ قاچاق مواد مخدر را مسدود می‌کند

ایلنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اشتغال راه نفوذ قاچاق مواد مخدر را مسدود می‌کند، گفت: حمایت از تولید داخل و فرهنگ سازی برای گرایش به مشاغل و حرفه‌های گوناگون بسترهای اشتغال را فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمید رضا فولادگر گفت: آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد امروزه تهدیدی برای جوامع مختلف از جمله جامعه امروز ما به شمار می‌رود و در صورت عدم مهار آن کشور با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته و برای مردم نیز این مسئله حائز اهمیت است و به عبارتی امنیت و آینده کشور با آسیب‌های اجتماعی با خطر مواجه می‌شود. لذا باید برای آن برنامه ریزی‌های مناسبی انجام داد تا دیگر شاهد افزایش آمار اعتیاد در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هر دو جنبه قاچاق و اعتیاد در رابطه با مواد مخدر حائز اهمیت است، افزود: با انسداد مرز و اشتغال زایی در شهرهای مرزنشین می‌توان مانعی در برابر قاچاق مواد مخدر ایجاد کرد و با فرهنگ سازی و آموزش و رفع بیکاری به ویژه برای جوانان شاهد کاهش اعتیاد در کشور بود.

فولادگر رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را مثبت برشمرد و عنوان کرد: البته برای مبارزه جامع با مواد مخدر لازم است به مقوله پیشگیری توجه زیادی داشته باشیم. همچنین موضوع پیشگیری از اعتیاد هزینه‌های مبارزه و درمان اعتیاد را کاهش داده و نتایج بسیار مطلوبی را می‌تواند بر جای گذارد.

نماینده مردم اصفهان به مسئله دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و اضاافه کرد: این دوران نشان داد مشارکت اجتماعی در پیشبرد برنامه‌ها موثر است و لذا برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نباید از مشارکت اجتماعی غافل ماند. مشارکتی که در صورت توجه به آن ‌می توانیم موفقیت‌های چشمگیری کسب کنیم.

وی تصریح کرد: البته رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نباید به طریقی باشد که دیگر مسئولان از وظایف اصلی خود شانه خالی کنند بلکه وظایف همگان مشخص و برای رسیدن به اهداف لازم است، تلاش‌های مضاعف صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به کلونی‌های اجتماعی به صورت فراگیر داریم، خاطر نشان ساخت: باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی هشدارهای فراوانی به ویژه به جوانان و نوجوانان داد تا به دلیل عدم آگاهی گرفتار منجلاب اعتیاد نشوند.

فولادگر با اشاره به اینکه هر شغلی که در جامعه ایجاد می‌شود راه نفوذ اعتیاد و قاچاق را مسدود می‌کند، خاطر نشان ساخت: با حمایت از تولید داخل، فرهنگ سازی برای گرایش به مشاغل و حرفه‌های گوناگون و فراهم کردن بسترهای اقتصادی باید برای اشتغال افراد چاره‌اندیشی ‌های مناسبی صورت گیرد تا شاهد کاهش هرچه بیشتر اعتیاد به مواد مخدر چه از نوع صنعتی یا سنتی باشیم.

 

کد N1208808

وبگردی