آفتاب
آخرین وضعیت درمانی رضا یزدانی؛

فیزیوتراپی و تمرینات ویژه کاپیتان تیم ملی با امید رسیدن به المپیک

فیزیوتراپی و تمرینات ویژه کاپیتان تیم ملی با امید رسیدن به المپیک

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران که اواسط فروردین دچار مصدومیت شدید شده بود، به امید رسیدن به المپیک اقدامات تخصصی درمانی خود را زیر نظر پزشکان و مربیان تیم ملی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا یزدانی که چندی پیش در تمرینات انفرادی خود در شهرستان جویبار دچار مصدومیت جدی از ناحیه آشیل پا شد، بلافاصله بعد از انتقال به تهران مورد اقدامات فوری و ویژه درمانی قرار گرفت تا شاید بتواند همان آزادکار توانمند و مدعی همیشگی برای حضور در المپیک شود.

هر چند گفته می‌شود کار او برای رسیدن به آمادگی ایده آل و آرمانی تا المپیک بسیار سخت و دشوار است، اما یزدانی همیشه نشان داده می تواند از پس غیر ممکن‌ها بر آید و با غیرت و تلاش مثال زدنی، افتخارات بزرگی کسب کند.

در همین راستا، رضا لایق مربی تیم ملی کشتی آزاد در تشریح آخرین وضعیت درمانی یزدانی به خبرنگار مهر گفت: او بلافاصله بعد از تشکیل کمیسیون ِویژه پزشکی برای تعیین وضعیت مصدومیتش، وارد مرحله فوری درمان شد که در این راستا دکتر کیهانی با تدوین یک برنامه دقیق و تمرینی فیزیوتراپی، رسما تمرینات و اقدامات درمانی لازم را برای او تجویز کرد.

وی ادامه داد: طبق نظر پزشکان معالج، یزدانی باید فعلا ۶ هفته در خانه کشتی به فیزیوتراپی مشغول باشد و هر سه هفته یکبار نیز مورد معاینه و چکاپ دقیق قرار گیرد تا در صورت نیاز با تغییر برنامه‌های تمرینی و درمانی، کارش را ادامه دهد.

به گفته مربی تیم ملی کشتی آزاد در کنار تمرینات فیزیوتراپی، باید تمرینات بالاتنه و عمومی یزدانی نیز مورد توجه قرار داشته باشد که به همین دلیل این اقدامات نیز زیر نظر کادر فنی پیگیری می‌شود تا این آزادکار مصدوم در طول دوره فیزیوتراپی دچار افت و ضعف جسمانی و بدنی نشود.بدین ترتیب او تمرین با وزنه را در دستور کار خود قرار داده و فعلا با انجام تمرینات بالاتنه مشغول انجام مراحل بازتوانی و درمانی است.

لایق معتقد است مهمترین مساله ای که باعث امیدواری کادر فنی در مسیر درمان هر چه زودتر یزدانی شده، انگیزه بالای او برای بازگشت به روزهای اوج است که همین موضوع روند درمان او را تسریع خواهد بخشید.ضمن اینکه او برای رسیدن به المپیک از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند و عزم خود را جزم کرده تا بتواند در بزرگترین رویداد پیش روی خود شرکت کند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا یزدانی به المپیک می رسد یا خیر، گفت: فعلا برای هر اظهار نظر قطعی و نهایی زود است و باید ابتدا شاهد روند درمان و نتایج فیزیوتراپی و تمرینات باشیم و سپس در این خصوص اظهار نظر کنیم. پس بهتر است فعلا منتظر ماند و دید که یزدانی در روزهای آتی با تلاش خود و دعای خیر مردم به چه وضعیتی می رسد.

کد N1208548

وبگردی