آفتاب
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران مطرح کرد:

بهسازی تاسیسات پایانه‌های نفتی ایران/ آمادگی برای افزایش صادرات

بهسازی تاسیسات پایانه‌های نفتی ایران/ آمادگی برای افزایش صادرات

بوشهر - مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به نوسازی و بهسازی تاسیسات پایانه‌های نفتی ایران، گفت: برای افزایش صادرات و اجرای سیاست‌های وزارت نفت در دوران پساتحریم آماده هستیم.

سید پیروز موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط پساتحریم و تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش صادرات نفت کشور، آمادگی لازم در پایانه‌های نفتی ایران نیز ایجاد شده است.

وی از نوسازی و بهسازی تاسیسات پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یک راهبرد اساسی در این راستا نام برد و خاطرنشان کرد: پهلوگاه‌های پایانه‌های نفتی در پهلوگیری نفتکش‌ها نقش بسیار مهمی دارد و کار نوسازی آنها انجام شده است.

تعمیرات اسکله‌های جزیره خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آمادگی این شرکت برای تحقق سیاست‌های وزارت نفت و افزایش توان صادراتی، اضافه کرد: در زمینه نوسازی و تعمیرات اسکله‌های جزیره خارگ نیز اقدامات لازم انحام شده است.

وی اضافه کرد: تعمیرات گوی‌های شناور بارگیری محصولات نفتی نیز انجام شده است که متخصصین داخلی در اجرای این تعمیرات که دارای حساسیت و پیچیدگی خاصی است، نقشی بسیار مهم داشته‌اند.

بازرسی خارجی و داخلی خطوط لوله

موسوی همچنین به انجام بازرسی خارجی و داخلی خطوط لوله انتقال نفت اشاره کرد و افزود: از بهترین نوع سیستم‌های اندازه‌گیری در شرکت پایانه‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقاط بحرانی خط لوله بر اساس بازرسی خارجی مشخص شده و نسبت به رفع مشکلات نقاط بحرانی اقدام می‌شود، بیان کرد: عملیات توپ‌گردانی نیز به‌منظور انجام بازرسی داخلی انجام شده است.

تعمیرات مخازن ذخیره‌سازی نفت خام

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه با اشاره به تکمیل برنامه‌های تعمیراتی سه مخزن ذخیره سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ، خاطرنشان کرد: مخازن شماره ۱۱، ۲۳ و ۲۴ تعمیر شدند.

موسوی تصریح کرد: اجرای این عملیات تعمیراتی در بهبود ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در بزرگترین پایانه نفتی کشور نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار دارد.

وی با اشاره به استفاده از پیمانکاران توانمند داخلی در اجرای این برنامه تعمیراتی، اضافه کرد: این برنامه تعمیراتی به مدت سه ماه و با ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت اجرا شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به ایجاد آمادگی لازم برای افزایش تولید و صادرات نفت خام، گفت: پروژه‌های متعدد نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی تأسیسات و زیرساخت‌ها انجام شده است.

کد N1208420

وبگردی