آفتاب

شورای عالی سینما منحل می‌شود

شورای عالی سینما منحل می‌شود

ریاست سازمان سینمایی از انحلال شورای‌عالی سینما خبر داد. حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: اولا از همه کسانی که عضویت در ...

ریاست سازمان سینمایی از انحلال شورای‌عالی سینما خبر داد. حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: اولا از همه کسانی که عضویت در شورای‌عالی سینما را پذیرفتند جدا تشکر می‌کنم، ولی اکثریت قریب به اتفاق همین بزرگوارانی که پذیرفتند عضو شورای‌عالی سینما شوند در اولین جلسه معتقد بودند که این نهاد اساسا درست متولد نشده و یک فرزند ناقص‌الخلقه است. این دیدگاهی است که در شورای‌عالی سینما وجود داشت؛ ولی ما حقیقتا در آن ماه‌های پرالتهاب اول کار خیلی فرصت بررسی همه‌جانبه این را که آیا این نهاد که تاسیس شده اتفاق خوبی است یا خیر نداشتیم و تصورمان این بود که سرنوشت سازمان سینمایی به شورای‌عالی سینما گره خورده و این دو نهاد به هم مربوط هستند؛ ولی بعد که جلسات تشکیل شد، متوجه شدیم سازمان سینمایی یک سازمان مستقل است و نیازی نیست بالای سر این سازمان نهادی به نام شورای‌عالی سینما وجود داشته باشد.




ایوبی در ادامه این گفت‌وگو درباره نظر رئیس‌جمهور درباره شورای‌عالی سینما اضافه کرد: دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم معتقد هستند که کارهای تخصصی باید در نهادهای تخصصی و توسط افراد مربوطه دنبال شود و در همین راستا کارهای فرهنگی را به وزیر فرهنگ واگذار کرده‌اند و بارها گفته‌اند ورود به جزئیات امور تخصصی نه درست است نه کارشناسانه. ایشان معتقد است مسائل فرهنگی باید در سطح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حل و فصل شود. آقای وزیر هم وزیر باسابقه‌ای هستند و مسائل را به بخش‌های تخصصی واگذار کرده‌اند و حال با چنین رویکردی اینکه ما همه مسائل سینما را در جلسه با رئیس‌جمهور حل و فصل کنیم، راه و روش این دولت نیست.ما امروز بعد از ۲ سال به این نتیجه رسیده‌ایم آقایان اعضای محترم شورای‌عالی سینما ملاحظه‌ای که داشتند کاملا درست است و مقدمات این را فراهم می‌کنیم که شورای‌عالی سینما دیگر نباشد.
کد N1207003

وبگردی