آفتاب

مجالس عارفان؛ انتشار ۲۲ مجلس منتشر نشده از متون عرفانی

مجالس عارفان؛ انتشار ۲۲ مجلس منتشر نشده از متون عرفانی

همشهری‌آنلاین: انتشارات فرهنگ معاصر در ادامه سلسله‌ کتاب‌های حوزه اندیشه کتاب«مجالس عارفان؛۲۲ مجلس نویافته از ابوسعید ابوالخیر - خواجه یوسف همدانی و عارفی ناشناخته را با تحقیق و تصحیح اکبر راشدی نیا روانه بازار نشر کرده است.

 به گزارش همشهری آنلاین مجالس عارفان بخش اندکی از گنجينۀ ادب و معرفت پارسی است که قبل از اين برای مخاطبان ناشناخته بود و اين کتاب که بيست و دو مجلس از مجالس پر شور و عارفانۀ شيخ ابوسعيد ابوالخير، خواجه يوسف همدانی و عارفی ناشناخته را در خود جای داده است برای اولين بار منتشر می‌شود.
مجالس عارفان يکی از کهن‌ترين و لطيف‌ترين متون ادبيات پارسی است که از یک‌سو مخاطب را در شناخت بهتر ادبيات و فرهنگ ايران اسلامی ياری ‌می‌رساند، و از سوی ديگر با دغدغه‌ها و آموزه‌های معرفتی و طريقتی بزرگانی همچون ابوسعيد ابوالخير و خواجه يوسف همدانی آشنا می‌سازد که پيش از اين آن‌ها را بيشتر از زبان دیگران ‌شناخته‌ بوديم.

انتشارات فرهنگ معاصر که از جمله ناشران خوشنام در حیطه فرهنگ‌های دوزبانه است، چند مدتی است که به انتشار متونی در حوزه فرهنگ و ادبیات کهن ایرانی  و اندیشه روی آورده است که «عهد الست»، آسمان جان که پژوهشی در دو داستان مثنوی است  و نیز باباطاهر ، هر سه تالیف دکتر نصرالله پورجوادی و آثاری دیگر از جمله آنهاست.

کد N1206507

وبگردی