آفتاب
رئيس كنگره پوست، زيبايي و ليزر:

گرايش پزشكان متخصص به درمان بيماري هاي پوستي كاهش يافته است

گرايش پزشكان متخصص به درمان بيماري هاي پوستي كاهش يافته است

تهران- ايرنا- رئيس كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر گفت: توجه و گرايش متخصصان و پزشكان پوست و مو به درمان بيماري هاي پوستي نسبت به سال هاي گذشته كاهش يافته و علاقه آنها بيشتر به سمت انجام اعمال زيبايي است.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، دكتر يحيي دولتي روز شنبه در حاشيه كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر در جمع خبرنگاران اظهار كرد: مقوله اي كه جامعه درماتولوژي (بيماري هاي پوست) دنيا به آن نياز دارد، توجه بيشتر پزشكان به بيماري ها و آسيب هاي پوستي است اما اين مساله در حال حاضر بسيار كمرنگ شده و پزشكان و متخصصان پوست به يادگيري و بكارگيري روش هاي زيبايي پوست تمايل بيشتري يافته اند.
وي با بيان اينكه اين مساله مختص ايران نيست و در همه كشورهاي دنيا اين تغيير رويه مشاهده مي شود، افزود: در گذشته هنگامي كه در كنگره هاي بين المللي شركت مي كرديم، حتي پشت در اتاقي كه در مورد بيماري هاي داخلي و پوست صحبت مي شد، جايي براي نشستن نبود و در اتاق هايي كه در مورد موضوعات زيبايي مانند پيلينگ پوست صحبت مي شد، چند نفر انگشت شمار نشسته بودند.
وي ادامه داد: اما اكنون اين رويه تغيير كرده و آنقدر بخش زيبايي پوست در كنگره ها پرطرفدار شده كه ديگر جايي براي نشستن نيست و در بخش بيماري هاي داخلي و پوست تعداد انگشت شماري حضور دارند.
دولتي با ذكر اين مطلب كه اين يك مشكل جهاني است كه پزشكان و متخصصان پوست ما را نيز درگير كرده است، افزود: اين روند بسيار بدي است چراكه اخلاق پزشكي حكم مي كند كه هر پزشك در درجه اول به رفع بيماري بيماران و آلام آنها بپردازد گرچه اعمال زيبايي نيز امري پسنديده است و متقاضيان خاص خود را دارد و حتي در مواردي براي رفع مشكلات ناشي از حوادث مختلف به كار مي رود، اما نمي تواند جاي وظيفه اوليه پزشكان را بگيرد.
رئيس كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر در مورد برگزاري اين كنگره نيز خاطرنشان كرد: اين كنگره بسيار مهمي است كه در آن 43 سخنران از 16 كشور دنيا ازجمله آمريكا، آمريكاي جنوبي، آفريقا، انگليس، سوئيس،عراق، لبنان،فرانسه و استراليا حضور دارند و به ايراد سخنراني هايي در رابطه با تازه ترين دستاوردهاي حوزه درماتولوژي و كاربرد ليزر در اين زمينه و در رابطه با اقدامات زيبايي مي پردازند.
دولتي با بيان اينكه افزايش ميزان ارتباطات بين المللي و تبادل دانش با جامعه علمي جهان و ارتقاي سطح دانش متخصصان ايراني از جمله اهداف برگزاري اين كنگره است، افزود: اين كنگره از سوي مركز آموزش و پژوهش بيماري هاي پوست و جذام از 27 تا 29 فروردين ماه در هتل المپيك تهران در حال برگزاري است.
وي بيماري هاي پوستي، مسائل مربوط به ليزر، بيماري ليشمانيا (سالك)، درماتوپاتولوژي و آسيب شناسي پوست را از جمله محورهاي مورد بحث در اين كنگره عنوان كرد و گفت: حدود 11 پنل و كارگاه آموزشي در اين رابطه در جريان اين كنگره برگزار مي شود.
علمي**1834**1440
کد N1206436

وبگردی