آفتاب
پرونده رقابتهای انتخابی بسته شد؛

آتش‌بازی کشتی‌گیران آزادکار در روز نمایشی شاگردان بنا

آتش‌بازی کشتی‌گیران آزادکار در روز نمایشی شاگردان بنا

پرونده رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی كشتی آزاد و فرنگی برای حضور در المپیك ۲۰۱۶ ریو در حالی بسته شد كه جدال فرنگی‌كاران نه مثل یك مبارزه جدی، بلكه بیشتر‌ حال و هوای نمایشی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیمهای ملی كشتی امروز جمعه در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶ كیلوگرم كشتی آزاد و ۸۵ كیلوگرم كشتی فرنگی برای حضور در المپیك و همچنین یك وزن غیر المپیكی، یعنی ۶۱ كیلوگرم كشتی آزاد برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۶ آمریكا برگزار شد.

در پایان این رقابتها در كشتی آزاد مسعود اسماعیل پور، میثم نصیری، حسن یزدانی و علیرضا كریمی در اوزان ۶۱، ۶۵، ۷۴ و ۸۶ كیلوگرم و حسین نوری در وزن ۸۵ كیلوگرم كشتی فرنگی بعنوان نفرات برتر مشخص شدند تا لیست مسافران المپیك و جام جهانی تا حدی كامل شود.

اما آنچه بیش از هر چیز در این رقابتها به وضوح مشاهده شد جذابیت پیكارهای اوزان ۷۴ و ۸۶ كیلوگرم كشتی آزاد و درخشش مدعیان جوان این دو وزن بود. در مقابل اما مسابقات وزن ۸۵ كیلوی كشتی فرنگی بیشتر از آنكه شبیه یك جدال انتخابی داشته باشد،‌ بیشتر شبیه یك نمایش از پیش تدوین و تمرین شده بود و گویی هیچكدام از مدعیان این وزن به جز قهرمان آن هیچ انگیزه و رغبتی به مبارزه نداشتند. در این وزن حبیب اله اخلاقی در میانه راه به دلیل مصدومیت انصراف داد و دوباره در ادامه كار به جمع مدعیان پیوست و اتفاقا تا فینال هم پیش آمد. البته گفته شد غیبت او در دور دوم به دلیل انصراف داود اخباری حریف او بوده و وی با این توجیه توانست در دور سوم كشتی بگیرد!

دور سوم هم نوبت به مجتبی كریم فر رسید تا همچون رقبای خود به یكباره مصدوم شود تا اخلاقی هم براحتی و بدون مبارزه با او تا فینال پیش آید. البته حسین نوری جوان و باانگیزه، تمامی معادلات را برهم زد و در دو فینال متوالی توانست حبیب اله اخلاقی را شكست داده و در عین ناباوری قهرمان این وزن شود.

در اي نبين اما در كشتی آزاد شاهد جذابیت،‌ جنگندگی و رقابت كاملا مشهودی بودیم كه مشخص بود آزادكاران مدعی به میدان آمده اند تا با تمام توان به مصاف حریفان بروند. این نكته در اوزان ۷۴ و ۸۶ بيشتر دیده شد و حتی پیكارهای وزن ۶۵ كیلوگرم نیز چنین حال و هوايي داشت.

حسن یزدانی و علیرضا كریمی توانستند با قهرمانی در اوزان ۷۴ و ۸۶ كیلوگرم با شایستگی برای حریفان باتجربه وعنوان دار خود خط و نشان بكشند. شكست احسان لشگری، میثم مصطفی جوكار و مصطفی حسین خانی به وضوح گواه این ادعا بود و نشان داد كه جوانان جویای نام و باانگیزه ای پشت سر این نفرات ایستاده اند و با كوچكترین لغزش و غفلتی جای آنان را خواهند گرفت.

به هر حال آخرین مرحله رقابتهای انتخابی تیمهای ملی كشتی آزاد و فرنگی برای حضور در المپیك ریو عصر روز جمعه برگزار شد و نتایج زیر بدست آمد:

كشتی آزاد:

۶۱ كیلوگرم:
سعود اسماعیل پور، برنده – مهران نصیری (۴- ۲)
مسعود اسماعیل پور، برنده- مهران شیخی (۴- ۲)

۶۵ كیلوگرم:
میثم نصیری، برنده – سید احمد محمدی (۴- ۳ ضربه فنی)
میثم نصیری، برنده- سید احمد محمدی (۵- ۳)

۷۴ كیلوگرم:
حسن یزدانی، برنده – مصطفی حسین خانی (۵- ۱)
حسن یزدانی، برنده - مصطفی حسین خانی (۲- صفر)

۸۶ كیلوگرم:

دور اول:
میثم مصطفی جوكار، برنده- احسان لشگری (۶- ۲)
علیرضا كریمی، برنده – رضا بیات (۶- ۴)

دور دوم:
میثم مصطفی جوكار، برنده – رضا بیات (۴- ۲)
علیرضا كریمی، برنده – احسان لشگری (۴- صفر)

فینال:
علیرضا كریمی، برنده- میثم مصطفی جوكار (۵- ۲)
علیرضا كریمی، برنده- میثم مصطفی جوكار (۴- ۴)

كشتی فرنگی:

۸۵ كیلوگرم :
حسین نوری، برنده – داود اخباری (۴- صفر)
حبیب اله اخلاقی، برنده- یوسف قادریان (۸- صفر)
مجتبی كریم فر- استراحت

دور دوم:
حسین نوری، برنده- مجتبی كریم فر (۷- ۵)
حبیب اله اخلاقی، برنده- داود اخباری (به دلیل مصدومیت حاضر نشد)
قادریان- استراحت

دور سوم:
حسین نوری، برنده – یوسف قادریان (۶- ۳)
حبیب اله اخلاقی، برنده- مجتبی كریم فر (به دلیل مصدومیت حاضر نشد)

فینال:
حسین نوری، برنده- حبیب اله اخلاقی (۴- ۱)
حسین نوری، برنده- حبیب اله اخلاقی (۴- ۲)

کد N1204799

وبگردی