آفتاب

دولت چين: موارد نقض حقوق بشر در آمريكا وحشتناك است

دولت چين: موارد نقض حقوق بشر در آمريكا وحشتناك است

پكن - ايرنا - دولت چين با انتشار گزارشي مستند اعلام كرد كه موارد نقض حقوق بشر در آمريكا، كشوري كه ادعاي رعايت حقوق بشري دارد، فراوان و بسيار وحشتناك است.

به گزارش ايرنا، اداره اطلاع رساني دولت چين امروز گزارشي را در باره مشكلات حقوق بشري آمريكا در سال 2015 در واكنش به گزارش انتقادي وزارت امور خارجه آمريكا از حقوق بشر چين منتشر كرد.
گزارش خاطر نشان مي كند كه آمريكا در حالي وضعيت حقوق بشري كشورهاي ديگر را محكوم مي كند كه لبان و چشمان خود را به روي نقض مكرر حقوق بشر در آن كشور بسته است و واكنشي نشان نمي دهد.
اداره اطلاع رساني چين مي افزايد: از آنجا كه آمريكا از گرفتن آينه در مقابل خود هراس دارد بد نيست ديگران اين كار را برايش انجام دهند و برخي موارد جديد نقض حقوق بشر آن كشور را منعكس نمايند.
گزارش چين تاكيد مي كند كه سياست هاي خانواده در آمريكا در بدترين وضعيت قرار دارد و مردم اين كشور نه تنها حق اظهار در خصوص مسائل مختلف را ندارند بلكه ميان دولت و ملت آمريكا در موارد زيادي فاصله افتاده است.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: متاسفانه هنوز زياد ديده مي شود كه پليس آمريكا به شكلي افراطي از زور استفاده مي كند و موارد استفاده از سلاح و حوادث مرگبار و تلخ آن هم كه هر روز بيشتر مي شود.
گزارش نشان مي دهد كه در سال گذشته ميلادي در آمريكا بيش از 51 هزار و 600 حادثه در ارتباط با حمل اسلحه رخ داده كه باعث مرگ بيش از 13 هزار و زخمي شدن 26 هزار نفر شده است.
چين اعلام كرده است كه تنها با شليك گلوله پليس آمريكا در سال گذشته ميلادي بيش از 960 نفر جانشان را از دست داده اند.
اداره اطلاع رساني دولت چين تصريح كرده كه در زمينه اجتماعي و اقتصادي بهينه سازي در آمريكا صورت نگرفته و در اين كشور هنوز 33 ميليون نفر فاقد بيمه و خدمات درماني و بهداشتي هستند و بيش از 560 هزار نفر بي خانمان مي باشند.
در گزارش اين مركز دولتي چين آمده است كه آمريكايي ها هنوز دست از شنود تلفن هاي همراه برنداشته اند و اين كار را نه تنها در كشور خودشان بلكه عليه مسئولان و مقام هاي كشورهاي ديگر هم انجام مي دهند و در ميان متحدانشان هم چنين برنامه اي را تدارك ديده اند.
دولت چين خاطرنشان كرده است: كشوري مانند آمريكا كه خود حتي كنوانسيون حقوق بشر سازمان ملل را نپذيرفته، معاهده سازمان ملل را امضا نكرده و همكاري در راستاي بهبود حقوق بشر با ديگران ندارد؛ چطور به خود اجازه مي دهد در نقش مدافع حقوق بشر در دنيا ظاهر شود.
وزارت امور خارجه چين هم امروز با انتشار بيانيه اي آمريكا را بزرگترين نقض كننده حقوق بشر در دنيا ناميدكه به جاي رفع مشكلات كشور خود در اين زمينه در امور داخلي ديگر كشورها دخالت مي كند.
آساق**231**1597
کد N1204269

وبگردی