آفتاب

معاون وزير بهداشت: مردم در مناطق پربارش آب آشاميدني مطمئن مصرف كنند

معاون وزير بهداشت: مردم در مناطق پربارش آب آشاميدني مطمئن مصرف كنند

كرمانشاه - ايرنا - معاون وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي تاكيد كرد: در شهرها و مناطقي كه آب هاي سطحي به دليل بازندگي هاي اخير بالا آمده مردم در رعايت بهداشت دقت بيشتري داشته باشند.

ايرج حريرچي روز جمعه هنگام عيادت از چند تن از بيماراني كه طي 2 روز اخير در اسلام آبادغرب دچار مسموميت شده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مردم بايد دست هاي خود را مكرر شست و شو دهند و توجه داشته باشند آب آشاميدني مطمئن مصرف كنند و حتي المقدور آب را بجوشانند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم بايد در مصرف ميوه و سبزي ها نيز دقت كنند، عنوان كرد: كما اينكه با رعايت بيشتر اين موارد الان تعداد مراجعه كنندگان ما نسبت به روزهاي قبل به بيمارستان امام خميني (ره) اسلام آبادغرب فروكش كرده است.
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كرمانشاه گفت: پس از گزارش همكاران ما در خصوص شيوع بيماري در اسلام آبادغرب براي بررسي بيشتر موضوع امروز وارد اين شهر شدم.
حريرچي گفت: با توجه به بارندگي هاي اخير و ضعف هاي احتمالي در زيرساخت هاي آب آشاميدني و تامين آب سالم ممكن است آب هاي آلوده به آب هاي آشاميدني دسترسي پيدا كنند كه در اين زمينه وزارت بهداشت توصيه هايي را به مردم كرده است.
وي اضافه كرد: ممكن است در اثر بارندگي ها آب هاي آشاميدني آلودگي هايي را پيدا كنند كه يكي از شهرهايي كه اين مشكل پيش آمد اسلام آباد غرب بود، هرچند علائم وسيع نبوده و با تلاش شبانه روزي نيروها و مسئولان بهداشت و درمان علائم كنترل شده و فقط 6 نفر احتياج به بستري داشتند و بقه مراجعان سرپايي درمان شدند.
وي در خصوص شايعات مبني بر ورود ويروس ناشناخته گفت: به احتمال زياد منشاء اين بيماري ويروسي است و يكي از ويروس هاي شناخته شده است همانطور كه علائم مراجعان بيشتر در حد تهوع و دل پيچه مختصر است و 6 نفر بستري شده هم مشكل خاصي نداشتند.
وي اظهار كرد: با توجه به اينكه بازندگي قطع شده و سطح آب ها هم فروكش كرده مراجعه مردم هم به مراكز درماني كمتر شده است.
حريرچي در مورد سطح علائم براي مراجعه به پزشك يا مراكز درماني نيز گفت: اگر اسهال رخ بدهد مراقبت هاي پزشكي لازم است و اگر اسهال شديد باشد و حالتي از كم آبي در بدن و ضعف شديد رخ بدهد بايد به بيمارستان مراجعه كنند و آنجا هم پزشكان تشخيص مي دهند كه بيمار سرپايي درمان شود يا بستري كنند.
معاون وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در پايان گفت: از زحمات چند روزه پرستاران، پزشكان و كادر درماني بيمارستان امام خميني (ره) اسلام آبادغرب كه كاملا مسلط و با تدبير موضوع را حل كردند قدرداني مي كنم و اميدوارم مشكل به زودي حل شود.
ظرف 2 روز گذشته حدود 300 نفر از مردم اسلام آبادغرب و روستاهاي اطراف اين شهر به علت مسموميت و با علائم تهوع و دل پيچه به بيمارستان امام خميني (ره ) اين شهر مراجعه كردند.
اسلام آباد غرب با 150 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري غرب كرمانشاه قرار دارد.
2077/8066/7459
کد N1204184

وبگردی