آفتاب

امداد رسانی به ۵۴۰ تن از متاثران سیل/مفقود شدن یک نفر در رودخانه

امداد رسانی به ۵۴۰ تن از متاثران سیل/مفقود شدن یک نفر در رودخانه

ایلنا: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بدنبال بارش‌های سه روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به ۵۴۰ تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان کشور ارائه کردند.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز با بیان اینکه به‌دنبال بارش‌های سه روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به ۵۴۰ تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۹استان کشور ارائه کردند، اظهارداشت: استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش‌های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۶۸ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری ارائه کردند و ضمن تخلیه آب از ۳۴ واحد مسکونی، ۳۴ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ۴۱ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

وی به نجات فنی حادثه‌دیدگان در محور دهلران–اندیمشک به دلیل سقوط دو خودروی تریلر و پراید در رودخانه اشاره کرد و یادآور شد: یک نفر از مصدومان این حوادث به مراکز درمانی منتقل شد و متاسفانه یک نفر در مهران - منطقه می‌مک - رودخانه گدارخوش مفقود است.

چرخساز تاکید کرد: امدادرسانی در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و همدان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به منابع و تجهیزات به کارگیری شده در عملیات امدادرسانی به متاثران سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و گفت: ۶۲ تیم متشکل از ٢٢٩ نیروی عملیاتی به وسیله ۵۷ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۳ دستگاه موتور پمپ لجن کش به هموطنان خدمات رسانی کردند. همچنین ۱۲ دستگاه چادر، ۲۵۰ تخته پتو، ۷۰ تخته موکت، ۷۴۰ کیلوگرم نایلون، ۳۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۲۵۰ قرص نان و ۱۳۰ بطری آب معدنی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر همچنین به عملیات امداد و نجات در ٢۴ ساعت گذشته اشاره و بیان کرد: در این مدت ۱۱۱ مورد ماموریت انجام شده و ۴۷۷ نفر از خدمات امدادی لازم بهره بردند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به اینکه ۹۰ نفر از حوادث ۲۴ ساعت گذشته نجات یافته‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۸ تن به مراکز درمانی منتقل شده و ۹۱ تن از خدمات درمان سرپایی و ۳۷ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند و ۱۵ مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.

 

کد N1202931

وبگردی