آفتاب

برنامه شركت مناطق نفت‌خیز برای تولید 10 قلم كالای اساسی نفت

برنامه شركت مناطق نفت‌خیز برای تولید 10 قلم كالای اساسی نفت

مدیرعامل شركت مناطق نفت‌خیز جنوب از برنامه شركت مناطق نفت‌خیز برای تولید 10قلم كالای اساسی نفت به‌منظور اجرای اقتصاد مقاومتی خبر داد. ...

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شركت مناطق نفت‌خیز جنوب از برنامه شركت مناطق نفت‌خیز برای تولید 10قلم كالای اساسی نفت به‌منظور اجرای اقتصاد مقاومتی خبر داد. بیژن عالی‌پور افزود: بر اساس دستور مقام عالی وزارت، تولید 10 قلم كالا از طریق شركتی وابسته به صندوق بازنشستگی كه در اختیار سازندگان داخلی است به این سازندگان داده شود كه چهار قلم این كالاهای اساسی از قبیل مته‌های حفاری و كول‌تیوبینگ‌ها، پكیج‌های نمك زدایی و وسایل درون چاهی به شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب و 6 قلم كالای دیگر نیز به شركت‌های دیگر داده شده است.



وی افزود: اگر این 10 قلم كالا از سوی سازندگان داخلی ساخته شود ما را از كالاهای اساسی كه تاكنون از خارج وارد می‌شد، بی‌نیاز می‌كند. مدیرعامل شركت مناطق نفت‌خیز جنوب، دكل‌های حفاری، توربین‌ها، كمپرسورها و انواع پمپ‌ها با فشارهای مختلف را از كالاهای اساسی تجهیزات نفتی اعلام كرد و گفت: جلسات مستمر به‌منظور ساخت این 10 كالای اساسی در وزارتخانه درحال برگزاری است تا این اقدامات داخلی شده و سریع‌تر پیش برود. وی گفت: درخصوص شعار سال در شركت ملی نفت ایران و شركت مناطق نفت‌خیز جنوب اقدامات خوبی از سال گذشته تاكنون صورت گرفته است كه برای نمونه می‌توان به تولید داخلی هشت هزار قلم كالا از سوی سازندگان داخلی اشاره كرد. وی اظهار كرد: تولید این هشت هزار قلم از نظر صرفه‌جویی اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از كشور موثر بوده است. اکنون نیز چهارهزار قلم دیگر در حال ساخت است.

کد N1202518

وبگردی