آفتاب
معاون سازمان توسعه تجارت خبرداد:

افزايش 3.4 درصدي صادرات كالاهاي صنعتي ايران به خارج

افزايش 3.4 درصدي صادرات كالاهاي صنعتي ايران به خارج

قزوين -ايرنا- معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: در سال گذشته ميزان صادرات كالاهاي صنعتي از كشور به خارج 3.4 درصد رشد پيدا كرد.

محمدرضا مودودي روز چهارشنبه در حاشيه نشست كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان قزوين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال گذشته نزديك به 20 ميليارد دلار كالاهاي صنعتي از كشور به خارج صادر شد.
اين مسئول در ادامه از برنامه ريزي سازمان توسعه تجارت ايران براي افزايش 10 تا 12 ميليارد دلاري صادرات محصولات غيرنفتي به خارج در سال جاري خبر داد و اضافه كرد: تلاش داريم تا سهم كالاهايي با ارزش افزوده بالا را در مقايسه با مواد خام بالا ببريم.
معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به اجراي برجام، گفت: پس از انعقاد برجام بايد شاهد افزوده شدن كشورهاي اروپايي به مقصد صادرات كالاهاي ايراني باشيم.
مودودي همچنين از افزوده شدن بنگلادش و اندونزي به عنوان كشورهاي هدف صادراتي خبر داد و افزود: براي ورود كالاهاي ايراني به بازار كشورهاي آفريقايي نيز برنامه هايي را در دست اقدام داريم.
اين مسئول يادآور شد: با وجود تلاش براي يافتن كشورهاي جديد به منظور صادرات كالاهاي ايراني، اولويت نخست ما در اين حوزه همچنان كشورهاي همسايه و منطقه هستند.
مودودي در ادامه تلاش بخش خصوصي براي حفظ و تقويت صادرات كالا در سال گذشته در حاليكه كشور با مشكلاتي چون تحريم ها و ركود مواجهه بود را ستودني خواند و افزود: در سال گذشته براي نخستين بار تراز تجاري مثبت را در بخش كالاهاي غيرنفتي شاهد بوديم كه اين نشانگر تلاش ارزشمند بخش خصوصي و برنامه ريزي دولت در عرصه صادرات است.
3013/ 6128
کد N1201647

وبگردی